Fejlődő kapszulák

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 11. 18. 18:56

Tovább folytatódik az elmúlt évek trendje, nevezetesen a mosószer szegmensek közül a kapszulás termékek tovább fejlődnek, egyre általánosabbá válnak.

Szőke Albert
senior product
consultant, GfK

Az idei év első kilenc hónapjában tovább nőtt a kapszulát vásárlók háztartások aránya (penetrációja). A folyékony/gél termékek is szereztek néhány új vásárlót, ellenben a por forma veszített. Némiképp leegyszerűsítve: manapság a vásárlók fele vesz folyékony mosószert, 1/3-uk kapszulát és 1/4-ük port.

Ezzel párhuzamosan természetesen a forgalom is eltolódik a portól a másik két forma felé. Emellett a kapszula még a folyékonytól is nyer forgalmat.

Ráadásul a kapszula térnyerése minden egyes demográfiai csoportban egyre inkább egyenletesen történik. Például a legfiatalabb háztartások inkább elutasítják a port, és preferálják a folyékony formát. A kapszula penetrációja azonban alig-alig szóródik ezen életcikluscsoportok között, tehát szó nincs arról, hogy ez a forma csak bizonyos speciális vásárlóknak szólna.

 

 

A jövedelmi helyzet tekintetében hasonlóan egyenletes a kapszula penetrációja.

Egy átlagos háztartás havonta 20-21 alkalommal mos. Természetesen vannak sokkal intenzívebben mosók (Heavy userek), átlagos szint körüli mosók (Medium userek) és sokkal kevesebbet mosók (Light userek). A kapszulaforma legnépszerűbb a Light mosók körében, míg a Heavy mosók erősen a folyékony termékeket preferálják.

Kapcsolódó cikkeink