Fejlődő kapszulák
Tovább folytatódik az elmúlt évek trendje, nevezetesen a mosószer szegmensek közül a kapszulás termékek tovább fejlődnek, egyre általánosabbá válnak.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2019/12/Sz%C5%91ke-Albert-ff_fmt.png)
Szőke Albert
senior product
consultant, GfK
Az idei év első kilenc hónapjában tovább nőtt a kapszulát vásárlók háztartások aránya (penetrációja). A folyékony/gél termékek is szereztek néhány új vásárlót, ellenben a por forma veszített. Némiképp leegyszerűsítve: manapság a vásárlók fele vesz folyékony mosószert, 1/3-uk kapszulát és 1/4-ük port.
Ezzel párhuzamosan természetesen a forgalom is eltolódik a portól a másik két forma felé. Emellett a kapszula még a folyékonytól is nyer forgalmat.
Ráadásul a kapszula térnyerése minden egyes demográfiai csoportban egyre inkább egyenletesen történik. Például a legfiatalabb háztartások inkább elutasítják a port, és preferálják a folyékony formát. A kapszula penetrációja azonban alig-alig szóródik ezen életcikluscsoportok között, tehát szó nincs arról, hogy ez a forma csak bizonyos speciális vásárlóknak szólna.
A jövedelmi helyzet tekintetében hasonlóan egyenletes a kapszula penetrációja.
Egy átlagos háztartás havonta 20-21 alkalommal mos. Természetesen vannak sokkal intenzívebben mosók (Heavy userek), átlagos szint körüli mosók (Medium userek) és sokkal kevesebbet mosók (Light userek). A kapszulaforma legnépszerűbb a Light mosók körében, míg a Heavy mosók erősen a folyékony termékeket preferálják.
Kapcsolódó cikkeink
A GfK Európai kereskedelmi vásárlóerő tanulmánya már elérhető
Az átlagos kereskedelmi vásárlóerő Európában 6517 euró fejenként, azonban a…
Tovább olvasom >Tej- és tejtermék-alternatívák egészségre szabva
Az egészségtudatos életmód és a speciális étkezési igények egyre fontosabbá…
Tovább olvasom >Csökkent a hazai sonkafogyasztás
A Magyar Hússzövetség által kiadott friss adatok szerint a húsvéti…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >