Fejlődő kapszulák
Tovább folytatódik az elmúlt évek trendje, nevezetesen a mosószer szegmensek közül a kapszulás termékek tovább fejlődnek, egyre általánosabbá válnak.

Szőke Albert
senior product
consultant, GfK
Az idei év első kilenc hónapjában tovább nőtt a kapszulát vásárlók háztartások aránya (penetrációja). A folyékony/gél termékek is szereztek néhány új vásárlót, ellenben a por forma veszített. Némiképp leegyszerűsítve: manapság a vásárlók fele vesz folyékony mosószert, 1/3-uk kapszulát és 1/4-ük port.
Ezzel párhuzamosan természetesen a forgalom is eltolódik a portól a másik két forma felé. Emellett a kapszula még a folyékonytól is nyer forgalmat.
Ráadásul a kapszula térnyerése minden egyes demográfiai csoportban egyre inkább egyenletesen történik. Például a legfiatalabb háztartások inkább elutasítják a port, és preferálják a folyékony formát. A kapszula penetrációja azonban alig-alig szóródik ezen életcikluscsoportok között, tehát szó nincs arról, hogy ez a forma csak bizonyos speciális vásárlóknak szólna.
A jövedelmi helyzet tekintetében hasonlóan egyenletes a kapszula penetrációja.
Egy átlagos háztartás havonta 20-21 alkalommal mos. Természetesen vannak sokkal intenzívebben mosók (Heavy userek), átlagos szint körüli mosók (Medium userek) és sokkal kevesebbet mosók (Light userek). A kapszulaforma legnépszerűbb a Light mosók körében, míg a Heavy mosók erősen a folyékony termékeket preferálják.
Kapcsolódó cikkeink
Romlott a GfK novemberi német fogyasztói hangulatindexe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >GfK tanulmány: Így változott az európai kereskedelmi vásárlóerő 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Javult a GfK szeptemberi német fogyasztói hangulatindexe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
A felnőttek kétharmada nem eszik elég zöldséget és gyümölcsöt
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >5. Foodconf: Ahol a résztvevők ráharapnak az élelmiszer-innovációk ízére
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Élelmezésbiztonság, AI-lufi és generációváltás – A legaktuálisabb globális jelenségekről tanácskoztak a Mesterművek résztvevői
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >


