Fejlődik és átalakul a web-kereskedelem

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 04. 10. 10:41

Egyre többen választják az online vásárlást a klasszikus helyett Magyarországon – derül ki az Olcsóbbat.hu és az UNAS több mint 2000 webshoppartnerének bevonásával készített átfogó piaci elemzésből.

A megkérdezett oldaltulajdonosok 68 százalékánál az elmúlt évben nőtt a forgalom, a vásárlások felénél átlagosan a kosarak mérete is nagyobb lett. A folyamatos fejlesztések mellett ennek a trendnek köszönhető, hogy minden második online felülettel is rendelkező üzlet bevételeinek legalább felét itt éri el. A piac méretét jól mutatja, hogy az Olcsóbbat.hu 2013-ra 200 milliárd forintos volument vár az e-kereskedelmi szektorban.

Az előző évekhez hasonlóan a webshopok – általuk becsült – legnagyobb árbevétele a számítástechnikai eszközökből (27%) és a szórakoztatóelektronikai cikkekből (18%) származik. Ezeket követik a könyvek és utalványok (13%), valamint a mobiltelefonok és azok kiegészítői (12%). Ezen termékek közül egyedül a könyvek piacán nem számítanak további fejlődésre az oldaltulajdonosok. A mobileszköz-vásárlók 2013-as rohamára készülő piac fiatalságát jól mutatja, hogy a webshopok több mint fele 2010 után jött létre.

Folyamatos versenyhelyzetben

A felmérés markánsan rámutat a piacon tapasztalható kiélezett versenyre, ami megköveteli a folyamatos innovációt: 10-ből 9 webshop valamilyen fejlesztésen esett át 2012-ben, és a következő évekre is újabb lépéseket terveznek. Érdekesség, ezek között a webdesign csak az ötödik helyen szerepel. Legfontosabbnak a marketingkommunikáció hatékonyabbá tételét és a termékek számának növelését tartják, de komoly eredményekre számítanak a termékekről szóló szöveges tartalom és képgalériák növeléséből, valamint a közösségimédia-kommunikációból.

A klasszikusnak mondható banneres megjelenéseket már nem tartják hatékony eszköznek a webshopok, ezeket fontossági sorrendben megelőzik a hírlevelek, a célzott fizetett hirdetések, a közösségi média és a kuponos akciók is a felállított hatékonysági listában. Utóbbi közkedveltségének ellenére a kifejezetten kuponokat értékesítő oldalakat a webshop-tulajdonosok 73 százaléka nem tartja veszélyes konkurenciának.

Kapcsolódó cikkeink