Fejlődik a magyar borkultúra

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 08. 20. 23:23

A közízlés alakulását mutatja, hogy a minőségi borok forgalmánál jelentős fejlődés figyelhető meg. Az olcsó, édes asztali borok helyett egyre többet keresik a minőségi száraz italokat, valamint az említett trend alakulásához köthető az is, hogy a magyar vásárlók más italok helyett is szívesebben választják a borokat – beszél a METRO tapasztalatairól Krubl Yvette kommunikációs vezető.

Az előző évekkel ellentétben pozitív tendencia figyelhető meg a borok forgalmánál, ami többek között az általános gazdasági helyzet javulásához, illetve a teljes METRO-szortiment átalakításhoz köthető.
– Vállalatunk nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a folyamatosan változó vevői igényekhez alakítsuk termékkínálatunkat, hiszen az utóbbi években állandó fejlődés figyelhető meg a magyarok borvásárlási és fogyasztási szokásaiban. Az egyre erőteljesebben jelentkező változás iránya azt mutatja, hogy a magyar vásárlók mindinkább a jó ár-érték arányú, minőségi borokat keresik – mondja Krubl Yvette.
A METRO-nál is megfigyelhető a rosé és az illatos borok iránti általánosan növekvő kereslet. Komoly divattá kezdi kinőni magát a gyöngyöző borok fogyasztása is, hiszen kiváló áthidaló megoldást jelentenek a hétköznapi borok és az ünnepi jellegű pezsgők között. Észrevehető, hogy egyre több pincészet kínálatában jelennek meg, ennek hatására a METRO is kiemelten kezeli ezek értékesítését. Vevőik elsősorban a 0,75-ös kiszerelésű palackokat keresik, ugyanakkor minden vásárló megtalálhatja a számára legmegfelelőbb kiszerelést, hiszen a kínálatban többek között fellelhetők a 3, 5 és 10 literes bag-in boxok is.
A hazai beszállítók legnagyobb partnereként céluk a magyar szőlő- és borfajták, borászatok népszerűsítése. Így az ismert pincészetek borai mellett kevésbé ismert, de jó potenciállal rendelkező pincészetek termékei is elérhetőek áruházaikban.
– Vásárlóinkra jellemző, hogy elsősorban magyar termelők borait keresik, ennek megfelelően a jelenleg több mint 600-féle bort számláló kínálatunkban is körülbelül 95 százalékban hazai borok találhatóak meg – informálja lapunkat a kommunikációs vezető –, többek között olyan minőségi borokat nyújtó termelőktől, mint a Nyakas Pince, a Mészáros Pál Borház és Pince, a Royal Tokaji Borászat és Günzer Tamás Pincészete. Ugyanakkor partnereink minél teljesebb körű kiszolgálása érdekében külföldi, francia és újvilági borokat is biztosítunk az egyedi igényekkel rendelkező vevőink részére. Külön figyelmet fordítottunk az olasz szortimentünk kialakítására is, így kínálatunk minden fontosabb olasz borvidéket lefed.
A bor tradicionálisan fontos szerepe a kultúrában és gasztronómiában megkérdőjelezhetetlen, ezért is fordítanak kiemelt figyelmet a METRO-nál erre a területre. A kéthetente megjelenő ajánlataik mellett rendszeres borkóstolókat tartanak, illetve borszakértőik folyamatosan a vásárlók rendelkezésére állnak.
A hamarosan megjelenő, félévente kiadott borkatalógus átfogó képet mutat a borkínálatukról, és az ajánlatok mellett hasznos információkkal látja el a borkedvelőket. Mindemellett a borok marketingkommunikációjának egyik legfontosabb eleme a különböző borvásárokon tartott bemutatók és borkóstolók.
– Idén a megszokott, színvonalas borvásár mellett szeptember 6-án a METRO is különleges borfesztivállal készül a budaörsi, debreceni, pécsi és szombathelyi áruházában, ahol a termelők közreműködésével kóstolhatják meg vásárlóink a szortimentünkben szereplő borokat – árulja el Krubl Yvette.
A gasztro- és kiskereskedelmi szegmens profi partnereként arra törekednek, hogy igényeiket minél teljesebben feltérképezzék, kielégítsék. Ezen törekvésük eredményeként alapfokú borajánló és borkínáló képzésekkel várják partnereiket a METRO Vevőakadémián, ahol a résztvevők megismerhetik a borkóstoltatás alapjait, a bor- és ételpárosítás szempontjait. Itt megmutatják azt is, hogyan lehet a borokról röviden úgy beszélni, hogy tovább fokozzák vendégeik várakozását.

Kapcsolódó cikkeink