Fejlődik a hazai ökoturizmus
A nemzeti parkok ma már a hazai ökoturizmus legnagyobb letéteményesei – jelentette ki az Agrárminisztérium természetvédelemért felelős államtitkára a több mint 288 millió forintból létrehozott Puszta kapuja információs központ keddi megnyitóján, Bugacon.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/07/anastasiya-badun-rn0H8t21q58-unsplash-300x200.jpg)
A Kiskunsági Nemzeti Park bemutatóhelyeit évente 115 ezren keresik fel
Rácz András köszöntőjében kiemelte: az új létesítmény is jelzi, hogy az állami természetvédelem feladatellátása ma már messze túlmutat a védett fajok és élőhelyeik megőrzésén. A nemzeti parkok ezek mellett a régészeti és kulturális örökség, valamint a hagyományos gazdálkodási módok megőrzésében és bemutatásában is meghatározó szerepet töltenek be – mondta.
Mindezek megismerésére közvélemény-kutatások alapján is egyre nagyobb a társadalmi igény: a magyarok 70 százaléka tudatosan keresi a nemzeti parkok ökoturisztikai programlehetőségeit, és aktívan igyekszik eltölteni szabadidejét – tette hozzá. Az országban nyilvántartott mintegy 700 ökoturisztikai létesítmény felét a 9 nemzeti parki igazgatóság valamelyike működteti, ezeket összesen évente 1,6 millió látogató keresi fel – ismertette.
A Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság 3 látogatóközpontot, 6 tematikus bemutatóhelyet, 2 szálláshelyet és 2 természetiskolát működtet, továbbá 26 tanösvény gazdája – sorolta az államtitkár, megjegyezve, hogy ez Magyarország második nemzeti parkja, mely 1975-ben jött létre és kiterjedését tekintve is az 1973-ban létrehozott hortobágyi után következik.
A Kiskunsági Nemzeti Park bemutatóhelyeit évente 115 ezren keresik fel, emellett 3 tájvédelmi körzet, több mint 20 természetvédelmi terület, 6 védett vizes élőhely, továbbá egy bioszféra rezervátum gazdagítja a látnivalókat – mondta Rácz András jelezve: nem csupán megőrizni, de gyarapítani is igyekeznek a védett területek hálózatát.
A látogatóközpontról azt mondta, hiánypótló létesítmény, mely szerdától 230 négyzetméteren, egyebek mellett a pásztor hagyományokat és a puszták élővilágát bemutató két tematikus kiállítással várja az érdeklődőket. Az épületegyüttes közösségi rendezvények, konferenciák megtartására is alkalmas.
Megjegyezte: a központ ajándékboltjában terveik szerint nemzeti parki védjegyes termékeket lehet majd vásárolni, és hangsúlyozta, hogy a helyben maradást és falusi önfoglalkoztatást segítő, 2010-ben létrehozott védjegyrendszerhez eddig több mint 260 termelő csatlakozott több mint 1300 termékkel. A Kiskunsági Nemzeti Park területén ebből 29 termelő 142 védjegyes terméke készül.
Kifejtette, a természetvédelemre is igaz, hogy az állami erőfeszítés önmagában kevés. Ahhoz, hogy ezt a munkát hatékonyan és eredményesen lehessen végezni, a helyiek elfogadására és aktív közreműködésére is szükség van – fogalmazott. Ez a Puszta kapuja információs központ esetében maradéktalanul megvalósult – hangsúlyozta. A létesítményt a nemzeti park és Bugac önkormányzata közösen működteti a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
CSAOSZ Konferencia – Élelmiszer-veszteség csökkentése fenntartható csomagolással
A Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) a közép-európai térségben…
Tovább olvasom >Innovációk napja idén már negyedszer
Ismét megrendezésre került a Trade magazin által 2021-ben életre hívott…
Tovább olvasom >Minden tekintetben sikeres volt a SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás
Hatalmas sikerrel zárt az idei SIRHA Budapest. Kelet-Közép-Európa legjelentősebb nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Máté Krisztina: „A fontos dolgokat nem lehet utólag pótolni”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Az üzleti élet szereplői…
Tovább olvasom >Tisztségviselőket választottak az MMSZ-tagok
A Magyar Marketing Szövetség május 15-ei éves közgyűlésén új Elnökséget,…
Tovább olvasom >Az első magyar AI-alapú éttermi asszisztens
10 vendégből 9 általában online tájékozódik, mielőtt személyesen is felkeres…
Tovább olvasom >