Fejlesztések a COOP-nál
A COOP üzletlánc legmeghatározóbb online fejlesztése az augusztus közepén elindult, megújult weboldal. Az átalakítás ezúttal a modernizálás jegyében történt: átláthatóbb, letisztultabb design, még inkább felhasználóbarát szerkezet és az új, mobileszközökre való optimalizálás jellemzi a megújult honlapot.
A böngészési szokások változása szükségessé tette az online megjelenítés igazítását is. Az új layout és redesign célja az árakció és márkainnováció megfelelő kommunikációja mellett az volt, hogy valamennyi, a vásárlók által internetezésre használt eszközön, mobileszközökön igényes, jól használható formában jelenjen meg az oldal, és a változó kijelzőméretekre is optimalizált legyen a tartalom. Az új weboldal nemcsak külső átalakulást, korszerű szerkezetet, hanem jelentős tartalmi változást is jelent. A honlap megújításának folyamatairól Gazdag Attilával, a CO-OP Hungary Zrt. marketing és értékesítési vezető menedzserével beszélgettünk.– Milyen szempontok vezérelték a honlap megújítását?
G. A.: – A COOP kommunikációjának fókuszában a márkainnováció, akciókra és promóciókra épülő árkommunikáció áll, így az új honlap kialakítása is ezen irányok mentén valósult meg. Fontos számunkra, hogy a vásárlók igényeinek megfelelően folyamatosan fejlesszük a COOP online szolgáltatásait. Az előző weblap már nem tudta teljes mértékben kiszolgálni az új igényeket, a felhasználók újabb eszközöket kezdtek használni, amelyeken már nem a megfelelő formában jelent meg a korábbi weboldalunk. A vásárlóinkkal folytatott kommunikációnkban nem akartunk kompromisszumot kötni. Az új oldal számtalan új lehetőséget biztosít, folyamatosan lépést tart a technikai újdonságokkal, és még az idén számos új funkcióval fog kiegészülni.
– A weboldal milyen új funkciókkal, szolgáltatásokkal bővült? Akár a fogyasztók, akár a munkatársak részére.
G. A.: – A honlap tartalomkínálata átalakult. Az előző honlapon a kereskedelmi és az egyéb információk fele-fele arányban voltak jelen, mostanra az akciók, a kereskedelmi információk, promóciók dominálnak. A nyitóoldal kivezetéseinek és a kibővített funkciók elhelyezésének köszönhetően áttekinthetőbb, esztétikusabb lett az oldal. Cél volt a felhasználóbarát felhasználás, szolgáltatásainkat igyekeztünk közelebb vinni a fogyasztókhoz, újracsomagoltuk, kiegészítettük a régi szolgáltatásokat, élve az új oldal lehetőségeivel.
– Hogyan illeszkedik ez a megújulás a COOP digitális kommunikációs stratégiájába?
G. A.: – A megújulás több szempontból szükséges volt. A honlap indulása előtt felülvizsgáltuk a digitális stratégiánkat a rendelkezésünkre álló statisztikák, kutatási eredmények alapján, és a fogyasztók online szokásainak ismeretében. A digitális stratégia középpontjában továbbra is a honlap áll, ide igyekszünk minden digitális felületet igénybe venni az üzleti célok elérése érdekében.
– Milyen más elemei vannak a digitális kommunikációnak?
G. A.: – A COOP másfél éve van jelen a social csatornákon, Facebook-oldalunkon mára több mint 80 000 követőnk van. Az oldal táborának többsége nő, háziasszony, számukra igyekszünk minden nap hasznos, releváns, szórakoztató és informatív tartalmat szolgáltatni. Az üzletlánc kommunikációja az elmúlt egy évben kiegészült az online hirdetésekkel, kampányokkal is, hiszen a fogyasztóink nagy része már ezeken a digitális csatornákon is elérhető. A promóciókat is egyre gyakrabban visszük digitális platformra, ilyenkor a promóció mechanizmusának már fontos központi eleme a honlap és a Facebook.
– Milyen szerepe van jelenleg a digitális vagy online eszközöknek az üzletlánc kommunikációjában, mik a jövőbeni tervek ezen a területen?
G. A.: – A honlap és a Facebook-oldal címe minden kommunikációban szerepel, a promóciós leírások, a játékokra történő jelentkezések többsége már digitálisan történik. Azt tervezzük, hogy a jövőben még több lehetőséget kihasználjunk a digitálisan rendelkezésünkre álló eszközökből.
57816.png
57841.png
57840.png
– Mi a célja a hálózat elektronikus kommunikációjának? Új csatornákat nyitni a fogyasztók felé és jobban megismerni a vásárlási szokásaikat? Erősíteni a COOP, mint márka iránti lojalitást? Esetleg új típusú promóciókat bevezetni?
G. A.: – A digitális kommunikáció célja a fogyasztóink újszerű kiszolgálása, a szükséges információk átadásával. A meglévő vásárlóink mellett természetesen cél az új vásárlók megszólítása, az elérések számának növelése. A digitális kommunikációban nagy hangsúlyt kap a márkainnováció, és kiemelt szerepe lesz a közeljövőben a törzsvásárlói program kiterjesztésének, népszerűsítésének.
– Összekapcsolódnak-e a digitális platformok más lojalitásépítő eszközökkel, eladótéri megoldásokkal vagy tervezett szolgáltatásokkal?
G. A.: – A törzsvásárlói program már most is domináns része az oldalnak, terveink között sok újdonság szerepel a közeljövőben, illetve más digitális eszközökön történő megjelenés. Vizsgáljuk annak a lehetőségét, hogy milyen módon tudunk bekapcsolódni az online kereskedelembe, amely egyre növekvő terület hazánkban is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >