Februárban visszatért a kiskereskedelmi forgalom lendülete
A januári fékezés után februárban visszatért a fogyasztás lendülete, a kiskereskedelmi forgalom volumene 6,5, a naptárhatással kiigazított adat szerint 6,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit – jelentette első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden.
Januárban az eladások volumene csupán 1,7, a naptárhatással kiigazítva 2,2 százalékkal nőtt.
A fogyasztás 32. hónapja megszakítás nélkül bővül éves összehasonlításban.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 4,9 százalékkal nőtt az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene a januári 1,4 százalékos visszaesés után.
A nem élelmiszer jellegű cikkek és az üzemanyagok forgalma is fellendült, 7,5, illetve 9,1 százalékkal nőtt az előző havi 6,0, illetve 4,4 százalékos emelkedést követően.
Idén január-februárban a forgalom volumene a naptárhatástól megtisztított adatok szerint 4,3 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 1,7, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 6,7, az üzemanyag-kiskereskedelemben 6,8 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.
A KSH megjegyezte, hogy a tavaly márciusban életbe lépett vasárnapi zárva tartásnak a kiskereskedelmi forgalom volumenének alakulására gyakorolt hatása csak hosszabb időszakra vonatkozó adatokból lesz majd kimutatható.
A kiskereskedelmi forgalom februári részletes adatait április 25-én közli a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Az MVI statisztikai helyzetjelentése a vendéglátásról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >