Februárban visszatért a kiskereskedelmi forgalom lendülete
A januári fékezés után februárban visszatért a fogyasztás lendülete, a kiskereskedelmi forgalom volumene 6,5, a naptárhatással kiigazított adat szerint 6,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit – jelentette első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden.
Januárban az eladások volumene csupán 1,7, a naptárhatással kiigazítva 2,2 százalékkal nőtt.
A fogyasztás 32. hónapja megszakítás nélkül bővül éves összehasonlításban.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 4,9 százalékkal nőtt az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene a januári 1,4 százalékos visszaesés után.
A nem élelmiszer jellegű cikkek és az üzemanyagok forgalma is fellendült, 7,5, illetve 9,1 százalékkal nőtt az előző havi 6,0, illetve 4,4 százalékos emelkedést követően.
Idén január-februárban a forgalom volumene a naptárhatástól megtisztított adatok szerint 4,3 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 1,7, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 6,7, az üzemanyag-kiskereskedelemben 6,8 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.
A KSH megjegyezte, hogy a tavaly márciusban életbe lépett vasárnapi zárva tartásnak a kiskereskedelmi forgalom volumenének alakulására gyakorolt hatása csak hosszabb időszakra vonatkozó adatokból lesz majd kimutatható.
A kiskereskedelmi forgalom februári részletes adatait április 25-én közli a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >Csökkent a legtöbb tejtermék ára áprilisban
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >