Még nem fékeztek az élelmiszerárak
2023 februárban a KSH adatai szerint a fogyasztói árak 25,4%-kal haladták meg az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben a háztartási energia és az élelmiszerek ára emelkedett a leginkább. A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan 0,8%-kal nőttek.
2022 februárjához viszonyítva az élelmiszerek ára 43,3%-kal emelkedett, ezen belül leginkább a tojás (79,2%), a tejtermékek (76,2%), a vaj és vajkrém (75,1%), a sajt (72,1%), a kenyér (71,1%), az édesipari lisztesáru (68,6%), a száraztészta (57,3%), a tej (53,7%) és a péksütemények (51,9%) drágultak. A termékcsoporton belül a liszt (9,8%) és az étolaj (3,4%) ára nőtt a legkisebb mértékben.
A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 18,8, ezen belül a szeszes italok 25,6%-kal drágultak. Az állateledelek ára 55,5, a mosó- és tisztítószereké 33,4, a lakásjavító és -karbantartó cikkeké 28,5, a testápolási cikkeké 28,2%-kal lett magasabb.
Egy hónap alatt, 2023. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek 1,7%-kal drágultak, ezen belül az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs) 6,4, a kávé 6,1, a gyümölcs- és zöldséglé 3,0, az alkoholmentes üdítőitalok 2,9, a munkahelyi étkezés 2,2, az éttermi étkezés 1,9, a kenyér 1,3, a csokoládé, kakaó 1,2%-kal kerültek többe. A margarin 2,2, a sertéshús 0,6, a baromfihús 0,5%-kal olcsóbb lett. //
A cikk a Trade magazin 2023/4. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Elindult a Yettel és a Wolt közös kényelmi szolgáltatása
Új csatornán teszi elérhetővé termékeit és szolgáltatásait a Yettel. A…
Tovább olvasom >A bruttó átlagkereset félrevezető lehet: jelentős kereseti egyenlőtlenségek vannak Magyarországon
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) rendszeresen közli a bruttó átlagkeresetet,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia és statisztikai adatvagyon: stratégiai megbeszélést tartott a KSH és a NAVÜ
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) vendége volt Dr. Palkovics László,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágulás és árcsökkenés egyszerre – az árrésstop hatása már az első héten érezhető
Jelentős átrendeződés indult el az élelmiszerárakban a március 17-én bevezetett…
Tovább olvasom >Komoly reklámellenőrzések jönnek
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a szakmai…
Tovább olvasom >Óvatos optimizmus: így kezelik pénzügyeiket és digitalizálnak a hazai kkv-k
A magyar kkv-k óvatosan terveznek: miközben a gazdasági környezet kihívásokat…
Tovább olvasom >