Februárban kezdődik a hazai dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre több ezer tonna magyar termesztésű görögdinnyével készül a nyári időszakra, amelyből a hazai áruházakon kívül a cseh és szlovák Tesco üzletek polcaira is jut. A vásárlók igényeit lekövetve már februárban megkezdődött a 2025-ös szezonra várható dinnye vetése. A magyar termelők a Tesco számára mintegy 180-200 hektáron kb. 600-700 ezer szem magot vetnek el, az ezekből kifejlődő, érett dinnyék betakarítása pedig a legnagyobb munkacsúcsban 500-600 embernek biztosít munkalehetőséget.

2025 nyarán a magos görögdinnye mellett fekete magszegény, mini, bébi és sárgahúsú görögdinnye lesz elérhető a Tesco választékában
Már távolinak tűnik a tavalyi dinnye emléke, az idei édes, lédús gyümölcs íze pedig még szinte elképzelhetetlen. A Tescónál azonban már most megkezdték az előkészületeket a 2025-ös dinnyeszezonra. A Tesco áruházakba beszállító hazai termelők februártól március végéig mintegy 600-700 ezer szem dinnyemagot vetnek el 180-200 hektáron, melyekből a nyári szezonra több ezer tonna görögdinnye érik be.
Egész éves munka áll a mögött, hogy a közkedvelt gyümölcs a nyári hónapokban a megfelelő minőségben a vásárlók kosarába kerüljön. A Tesco már az előző szezonban monitorozza a vásárlói igényeket és a fogyást, a partnerek pedig az adatok ismeretében tervezik meg a vetést a következő szezonra. A palántázásra április 5. és június közepe között szakaszosan kerül sor, az első görögdinnyék pedig általában júliusban érkeznek a Tesco áruházakba.
2025 nyarán a magos görögdinnye mellett fekete magszegény, mini, bébi és sárgahúsú görögdinnye lesz elérhető a Tesco választékában. Az igények kiszolgálására a leginkább munkaintenzív feladatok idején 500-600 embert foglalkoztatnak a Tescónak szánt dinnye betakarítására, illetve előkészítésére és szállítmányozására. Az édes és lédús finomságból aztán a hazai üzleteken kívül exportra is értékesít az áruházlánc a cseh és szlovák piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >