Februárban javult az euróövezetben a gazdasági és az üzleti hangulat
Februárban javult az Európai Bizottság euróövezeti üzleti hangulatindexe és gazdasági indikátora.
Februárban 0,82 pontra, öt és fél éves csúcsra emelkedett az Európai Bizottság euróövezeti üzleti hangulatindexe (Business Climate) a januári 0,76 pontról, felülmúlva a 0,79 pontos piaci várakozásokat.
Az euróövezet gazdasági hangulati mutatója (Economic Sentiment Indicator, ESI), a piaci várakozásoknak megfelelően, 108 pontra emelkedett februárban a januári 107,9 pontról.
Az index részmutatói közül a feldolgozóipari 1,3 pontra emelkedett az euróövezetben a januári 0,8 pontról, a szolgáltatóipari pedig 13,8 pontra a januári 12,8 pontról. Az euróövezeti építőipar pesszimizmusa mérséklődött, a mutató mínusz 10,3 pontra javult februárban a januári mínusz 12,9 pontról. A kiskereskedelemben romlott a hangulat, a mutató 1,9 pontra csökkent a januári 2,3 pontról. A fogyasztói hangulat az euróövezetben februában mínusz 6,2 pontra csökkent a januári mínusz 4,8 pontról.
Az Európai Unió 28 tagállamának gazdasági hangulati mutatója (ESI) 108,9 pontra emelkedett februárban a januári 108,6 pontról. A német index romlott, 109,1 pontról 108,3 pontra csökkent. A brit mutató javult, 107,1 pontról 109,4 pontra emelkedett. A lengyel 103,1 pontról 102,4 pontra csökkent. A román 105,0 pontról 104,0 pontra csökkent. A szlovák 104,6 pontról 106,6 pontra emelkedett. A magyarországi gazdasági hangulatindex pedig a januári 114,3 pontról 114,7 pontra emelkedett februárban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Októberben csökkent kissé az euróövezet gazdasági teljesítménye
Októberben szerény mértékben ugyan, de már a második hónapja csökkent…
Tovább olvasom >Az euróövezetben lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme szeptemberben
Szeptemberben az előzetesen becsültnél nagyobb mértékben lassult az éves infláció…
Tovább olvasom >Javult a gazdasági hangulat az EU-ban és az euróövezetben augusztusban
Augusztusban javult a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >