Februárban javult az euróövezetben a gazdasági és az üzleti hangulat
Februárban javult az Európai Bizottság euróövezeti üzleti hangulatindexe és gazdasági indikátora.
Februárban 0,82 pontra, öt és fél éves csúcsra emelkedett az Európai Bizottság euróövezeti üzleti hangulatindexe (Business Climate) a januári 0,76 pontról, felülmúlva a 0,79 pontos piaci várakozásokat.
Az euróövezet gazdasági hangulati mutatója (Economic Sentiment Indicator, ESI), a piaci várakozásoknak megfelelően, 108 pontra emelkedett februárban a januári 107,9 pontról.
Az index részmutatói közül a feldolgozóipari 1,3 pontra emelkedett az euróövezetben a januári 0,8 pontról, a szolgáltatóipari pedig 13,8 pontra a januári 12,8 pontról. Az euróövezeti építőipar pesszimizmusa mérséklődött, a mutató mínusz 10,3 pontra javult februárban a januári mínusz 12,9 pontról. A kiskereskedelemben romlott a hangulat, a mutató 1,9 pontra csökkent a januári 2,3 pontról. A fogyasztói hangulat az euróövezetben februában mínusz 6,2 pontra csökkent a januári mínusz 4,8 pontról.
Az Európai Unió 28 tagállamának gazdasági hangulati mutatója (ESI) 108,9 pontra emelkedett februárban a januári 108,6 pontról. A német index romlott, 109,1 pontról 108,3 pontra csökkent. A brit mutató javult, 107,1 pontról 109,4 pontra emelkedett. A lengyel 103,1 pontról 102,4 pontra csökkent. A román 105,0 pontról 104,0 pontra csökkent. A szlovák 104,6 pontról 106,6 pontra emelkedett. A magyarországi gazdasági hangulatindex pedig a januári 114,3 pontról 114,7 pontra emelkedett februárban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Fokozódó feszültségek között lavíroznak a hazai cégek
Az euroövezet átlagos inflációja 2,5% körül van, míg a bérnövekedés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >