Februárban javult az euróövezetben a gazdasági és az üzleti hangulat
Februárban javult az Európai Bizottság euróövezeti üzleti hangulatindexe és gazdasági indikátora.
Februárban 0,82 pontra, öt és fél éves csúcsra emelkedett az Európai Bizottság euróövezeti üzleti hangulatindexe (Business Climate) a januári 0,76 pontról, felülmúlva a 0,79 pontos piaci várakozásokat.
Az euróövezet gazdasági hangulati mutatója (Economic Sentiment Indicator, ESI), a piaci várakozásoknak megfelelően, 108 pontra emelkedett februárban a januári 107,9 pontról.
Az index részmutatói közül a feldolgozóipari 1,3 pontra emelkedett az euróövezetben a januári 0,8 pontról, a szolgáltatóipari pedig 13,8 pontra a januári 12,8 pontról. Az euróövezeti építőipar pesszimizmusa mérséklődött, a mutató mínusz 10,3 pontra javult februárban a januári mínusz 12,9 pontról. A kiskereskedelemben romlott a hangulat, a mutató 1,9 pontra csökkent a januári 2,3 pontról. A fogyasztói hangulat az euróövezetben februában mínusz 6,2 pontra csökkent a januári mínusz 4,8 pontról.
Az Európai Unió 28 tagállamának gazdasági hangulati mutatója (ESI) 108,9 pontra emelkedett februárban a januári 108,6 pontról. A német index romlott, 109,1 pontról 108,3 pontra csökkent. A brit mutató javult, 107,1 pontról 109,4 pontra emelkedett. A lengyel 103,1 pontról 102,4 pontra csökkent. A román 105,0 pontról 104,0 pontra csökkent. A szlovák 104,6 pontról 106,6 pontra emelkedett. A magyarországi gazdasági hangulatindex pedig a januári 114,3 pontról 114,7 pontra emelkedett februárban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezeti kiskereskedelmi forgalom havi szinten csökkent, éves összevetésben nőtt májusban
Havi összehasonlításban csökkent, éves szinten nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >