Februárban javult a gazdasági hangulat az EU-ban
Februárban javult a gazdasági hangulat a 28 tagállamból álló Európai Unióban (EU) és a 19 tagállamból álló eurózónában is az Európai Bizottság (EB) csütörtöki közleménye szerint.
Az unióban a gazdasági hangulatmutató (ESI) februárban 105,1 pontra nőtt a januári 104,7 pontról, az eurózónában pedig 102,1 pontra emelkedett 101,4 pontról.
A hangulatmutató jobb lett a vártnál, az eurózóna 102,1 pontos ESI mutatójával szemben a piaci elemzők 101,9 pontos értékre számítottak.
Az EU-ban a fogyasztói hangulat jelentősen javult februárban. Az építőiparban és az ipari szektorban kisebb javulás volt, de a kiskereskedelmi és a szolgáltató szektorban romlott a hangulat.
A nagyobb gazdaságú tagállamok közül Spanyolországban, Olaszországban és Franciaországban javult, Hollandiában, Németországban és Nagy-Britanniában romlott a gazdasági hangulat.
Magyarország esetében az ESI mutató februárban 113,7 pontra nőtt a januári 113,4 pontról.
A magyar ipari alindex 3,8 pontról 4,4 pontra, a szolgáltató-szektori 8,7 pontról 7 pontra, a fogyasztói bizalom mínusz 23,5 pontról mínusz 21,5 pontra, a kiskereskedelmi mutató 9,3 pontról 7,1 pontra, az építőipari mutató mínusz 8,9 pontról mínusz 14,4 pontra változott.
Az üzleti hangulatról készített külön bizottsági felmérés szerint az ezt mérő BCI mutató kissé csökkent. Az eurózónában februárban 0,07 pont volt a BCI mutató, a januári 0,12 pont után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >Az EU alapvető árucikkek, valamint egészségügyi eszközök felhalmozására tett javaslatot válságok esetére
Az Európai Bizottság javaslatokat mutatott be alapvető szükségleteket kielégítő áruk,…
Tovább olvasom >Élénkült az EU baromfihúsimportja 2025 első negyedévében
Az Európai Bizottság adatai szerint az unió (EU27) baromfihúsexportja csaknem…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >