Februárban javult a gazdasági hangulat az EU-ban
Februárban javult a gazdasági hangulat a 28 tagállamból álló Európai Unióban (EU) és a 19 tagállamból álló eurózónában is az Európai Bizottság (EB) csütörtöki közleménye szerint.
Az unióban a gazdasági hangulatmutató (ESI) februárban 105,1 pontra nőtt a januári 104,7 pontról, az eurózónában pedig 102,1 pontra emelkedett 101,4 pontról.
A hangulatmutató jobb lett a vártnál, az eurózóna 102,1 pontos ESI mutatójával szemben a piaci elemzők 101,9 pontos értékre számítottak.
Az EU-ban a fogyasztói hangulat jelentősen javult februárban. Az építőiparban és az ipari szektorban kisebb javulás volt, de a kiskereskedelmi és a szolgáltató szektorban romlott a hangulat.
A nagyobb gazdaságú tagállamok közül Spanyolországban, Olaszországban és Franciaországban javult, Hollandiában, Németországban és Nagy-Britanniában romlott a gazdasági hangulat.
Magyarország esetében az ESI mutató februárban 113,7 pontra nőtt a januári 113,4 pontról.
A magyar ipari alindex 3,8 pontról 4,4 pontra, a szolgáltató-szektori 8,7 pontról 7 pontra, a fogyasztói bizalom mínusz 23,5 pontról mínusz 21,5 pontra, a kiskereskedelmi mutató 9,3 pontról 7,1 pontra, az építőipari mutató mínusz 8,9 pontról mínusz 14,4 pontra változott.
Az üzleti hangulatról készített külön bizottsági felmérés szerint az ezt mérő BCI mutató kissé csökkent. Az eurózónában februárban 0,07 pont volt a BCI mutató, a januári 0,12 pont után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Brutálisan drágulhat a cigaretta Magyarországon
Kiszivárgott az Európai Bizottság drasztikus jövedékiadó-emelést kilátásba helyező dohányipari reformja,…
Tovább olvasom >Meg kell védeni a gazdák érdekeit az ukrán mezőgazdasági termékekkel szemben
Bűnt követne el Brüsszel, ha megfelelő korlátok nélkül engedné az…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >Bemutatjuk a média és marketingkommunikációs szakmai AI Guide-ot
A legjelentősebb hazai kommunikációs szakmai szervezetek példaértékű együttműködésében készült el…
Tovább olvasom >Példaértékű klímabarát erdőgazdálkodási gyakorlatokat díjazott a WWF Magyarország
Három kategóriában összesen nyolc erdőgazdálkodó vehette át a Klímabarát Erdőgazdálkodó…
Tovább olvasom >