Februárban csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Februárban éves szinten 3 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal szerdán Prágában.
Az üzletek minden típusában csökkent a forgalom a koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozó intézkedések következtében. Csak az internetes kereskedelem nem esett vissza.
Az élelmiszerboltokon és drogériákon kívül az üzletek nagy többsége zárva tartott, illetve csak korlátozott mértékben működhetett. A másik oldalon meredeken emelkedett – 42 százalékkal – az online üzletek forgalma.
A statisztikai adatokat befolyásolja, hogy tavaly februárban még nem voltak érvényben korlátozó intézkedések, és a sajtóhírek hatására a lakosság jelentős tartalékokat vásárolt élelmiszerekből és tisztálkodási eszközökből – mutatott Marie Bousková, a hivatal szakigazgatója prágai sajtótájékoztatóján.
A ruházati cikkeket és lábbeliket árusító üzletek forgalma éves összehasonlításban 69 százalékkal esett vissza, a sportolási kellékeké 36,5 százalékkal, a háztartási berendezéseké pedig 15,5 százalékkal.
A koronavírus-járvány következtében Csehországban tavaly március 14-én zártak be első ízben hosszabb időre az üzletek, majd a korlátozások különböző mértékben szinte az egész évben folytatódtak. Ez a helyzet kihatással volt a kiskereskedelmi forgalomra is. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >