Februárban csökkent a fogyasztói árindex Kínában, bő egy éve először
Kínában februárban több mint egy éve először csökkent a fogyasztói árindex, ezen belül az élelmiszerárak 13 hónapja a legnagyobb mértékben esetek. Emellett a termelői árak már a 29. egymást követő hónapban csökkentek a pekingi statisztikai hivatal jelentése szerint.
A kínai fogyasztói árak 2025 februárjában 0,7 százalékkal csökkentek éves összevetésben, ami felülmúlta a 0,5 százalékos csökkenésre vonatkozó piaci becsléseket, és megfordította az előző havi 0,5 százalékos emelkedést.
Ez volt az első fogyasztói defláció 2024 januárja óta, a január végi tavaszi fesztivált követő szezonális kereslet csökkenése közepette. Az élelmiszerárak 13 hónapja a legnagyobb mértékben, 3,3 százalékkal csökkentek, szemben a januári 0,4 százalékos emelkedéssel. A nem élelmiszerárak 0,1 százalékkal mérséklődtek a januári 0,5 százalék emelkedés után.
A volatilis élelmiszer- és üzemanyagárak nélkül számított maginfláció februárban 0,1 százalékkal csökkent, szemben a januári 0,6 százalékos emelkedéssel.
Havi bázison a fogyasztói árindex a várt 0,1 százalék helyett 0,2 százalékkal csökkent, ami tavaly november óta az első csökkenés a januári 11 hónapos csúcsot jelentő 0,7 százalékos emelkedés után.
A kínai termelői árak 2025 februárjában 2,2 százalékkal csökkentek, szemben a 2,1 százalékos piaci előrejelzéssel és az előző két hónap 2,3 százalékos csökkenése után. Ez 2024 augusztusa óta a leglassabb csökkenést jelentette, mivel Peking folytatta a kereslet élénkítésére irányuló erőfeszítéseit, annak ellenére, hogy a termelői defláció már a 29. egymást követő hónapban is fennállt egyes nyersanyagok áringadozása és a január végi holdújévi szünet hatása miatt.
A termelési alapanyagok költségei tovább csökkentek 2,5 százalékkal a januári 2,6 százalékkal szemben. A bányászati árak 6,3 százalékkal csökkentek az előző havi 4,9 százalékkal szemben. A feldolgozóipari árak a januárival megegyező 2,7 százalékkal mérséklődtek februárban. A fogyasztási cikkek termelői ára 1,2 százalékkal csökkent februárban, ami megegyezik a januárival.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát
Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát – ismertette az Agárminisztérium…
Tovább olvasom >Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát
Ökrös Oszkár helyettes államtitkár az Agrárminisztériumban fogadta Feng Fauit kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >