Februárban 11,1 százalékra nőtt az éves infláció Csehországban
Februárban 11,1 százalékra nőtt az éves infláció Csehországban a januári 9,9 százalékról – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal csütörtökön Prágában.

11 százalék fölé ugrott az infláció Csehországban
A februári infláció a legmagasabb 1998 júniusa óta, amikor a drágulás 12 százalékot tett ki. Meghaladta az előrejelzéseket is, ugyanis az elemzők többsége alacsonyabb, 10,3-10,6 százalék közötti inflációt várt.
Csehországban immár nyolc hónapja folyamatosan emelkedik az infláció. Tavaly februárral összehasonlítva a lakhatási költségek, a közlekedési kiadások és az élelmiszerárak nőttek a legnagyobb mértékben.
Havi bázison 1,3 százalék volt a februári infláció.
Gyorsan emelkednek az energiahordozók árai: az áram 2,6 százalékkal, a földgáz pedig 28,3 százalékkal drágult tavaly februárhoz képest. Nőtt a melegvíz szolgáltatás és a fűtés ára is, az üzemanyagok pedig mintegy 30 százalékkal kerülnek többe, mint egy éve. A vállalkozói szféra nyomást gyakorol a kormányra, hogy a legmagasabb ár meghatározásával állítsa meg az üzemanyagok drágulását, ám a kormány ezt elutasítja, arra hivatkozva, hogy ez rendszerellenes intézkedés lenne.
A személygépkocsik ára februárban 10,5 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban.
A liszt és a cukor mintegy 25 százalékkal, a vaj 30 százalékkal kerül most többe. A pékáruknál a drágulás 11,3 százalékos, a tojás, a tej és a tejtermékek 8,8 százalékkal drágultak. A vendéglői árak 14,1 százalékkal emelkedtek egy év alatt. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >Krisán László: A stabilizáció az első lépés, de a versenyképességhez új válaszokra van szükség
A vállalkozások számára 2024 a stabilizáció időszaka volt – de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >