Februárban 11,1 százalékra nőtt az éves infláció Csehországban
Februárban 11,1 százalékra nőtt az éves infláció Csehországban a januári 9,9 százalékról – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal csütörtökön Prágában.
A februári infláció a legmagasabb 1998 júniusa óta, amikor a drágulás 12 százalékot tett ki. Meghaladta az előrejelzéseket is, ugyanis az elemzők többsége alacsonyabb, 10,3-10,6 százalék közötti inflációt várt.
Csehországban immár nyolc hónapja folyamatosan emelkedik az infláció. Tavaly februárral összehasonlítva a lakhatási költségek, a közlekedési kiadások és az élelmiszerárak nőttek a legnagyobb mértékben.
Havi bázison 1,3 százalék volt a februári infláció.
Gyorsan emelkednek az energiahordozók árai: az áram 2,6 százalékkal, a földgáz pedig 28,3 százalékkal drágult tavaly februárhoz képest. Nőtt a melegvíz szolgáltatás és a fűtés ára is, az üzemanyagok pedig mintegy 30 százalékkal kerülnek többe, mint egy éve. A vállalkozói szféra nyomást gyakorol a kormányra, hogy a legmagasabb ár meghatározásával állítsa meg az üzemanyagok drágulását, ám a kormány ezt elutasítja, arra hivatkozva, hogy ez rendszerellenes intézkedés lenne.
A személygépkocsik ára februárban 10,5 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban.
A liszt és a cukor mintegy 25 százalékkal, a vaj 30 százalékkal kerül most többe. A pékáruknál a drágulás 11,3 százalékos, a tojás, a tej és a tejtermékek 8,8 százalékkal drágultak. A vendéglői árak 14,1 százalékkal emelkedtek egy év alatt. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >