Fazekas Sándor: az agrárágazat 4800 milliárdot termel
A magyar mezőgazdaság 2300-2400 milliárd forintot termel évente, ezt az összeget megduplázza az élelmiszeripar, s ebben nincs benne a kereskedelem – közölte a vidékfejlesztési miniszter Sárrétudvariban.
Az agrártárca a jövőben az eddiginél jelentősebb összeggel kívánja támogatni a helyi élelmiszer-feldolgozókat – tette hozzá Fazekas Sándor, amikor a hajdú-bihari településen felavatta a „tejmalomnak” elnevezett tej- és húsfeldolgozó üzemet.
„A magyar vidék számára is ünnep ez az esemény” – mondta a miniszter, méltatva az üzemet létrehozó családi vállalkozás szándékát, hogy jó minőségű helyi tej- és hústermékekkel lássa el a környéket.
Fazekas Sándor rámutatott, hogy Nyugat-Európában a mezőgazdasági vállalkozások 60 százaléka kis- és közepes üzem, ezek látják el a környező településeket élelmiszerrel. Magyarországon ez az arány még fordított a nagyüzemek javára, de szeretnék elérni, hogy a helyi ellátásban minél nagyobb szerep jusson a helyi gazdaságoknak – tette hozzá a tárcavezető.
Megemlítette, hogy élelmiszeripari fejlesztésekre 8-10 milliárd forintot fizettek ki az elmúlt években, míg kertészeti géppark-fejlesztésre 24 milliárd forintot fordítanak.
A családi vállalkozásban működő Servet 2000 Kft. 170 millió forintos beruházással, az egykori helyi malom épületében alakította ki a két üzemet, amihez pályázattal mintegy 68 millió forint európai uniós támogatást kaptak – mondta el Lendvai Csaba tulajdonos az MTI-nek.
A 160-180 millió forint árbevételű gazdaságban 150 tejelő tehén van, s 80-200 közötti a vágósertések száma. A két új üzemmel – amelyekben novemberben kezdődik a munka – szeretnék az árbevételüket megduplázni – tette hozzá a tulajdonos, megjegyezve, hogy a beruházással 10 új munkahelyet teremtettek a településen. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >