Hét százalékkal nőtt az agrárkivitel tavaly Németországba
A magyar mezőgazdasági termékek legnagyobb piaca Németország, ezen a piacon a múlt évben 7 százalékkal nőtt a magyar agrártermékek eladása az előző évhez képest – mondta a földművelésügyi miniszter pénteken Berlinben az MTI-nek.
Fazekas Sándor erről a Grüne Wochén, a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari vásárán beszélt a magyar árubemutató megnyitóján.
A magyar standot meglátogatta Christian Schmidt német szövetségi mezőgazdasági és élelmezésügyi miniszter.
Fazekas Sándor elmondta: a németországi piacon évente mintegy 400 milliárd forint értékű magyar élelmiszert adnak el.
Hozzátette: ennek is tudható be, hogy ebben az évben jelentősen nőtt a vásáron a magyar kiállítási terület, Németországban ugyanis keresettek a kiváló minőségű magyar élelmiszerek. Így az idei Grüne Wochén mintegy 700 négyzetméteren mutatkoznak be a magyar élelmiszerek, 40 kiállító 100 cég kínálatát vonultatja fel a Magyar Turizmus (MT) Zrt. és a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. szervezésében. Szinte a teljes magyar csúcsminőségű élelmiszerkínálat megtekinthető, és sok meg is kóstolható a különböző boroktól, pálinkáktól a mézeken át a különféle hústermékekig.
A miniszter szavai szerint az árubemutatón a magyar mezőgazdaság rangjához méltóan mutatkozik be, ugyanis a magyar agrárium Európa egyik leggyorsabban fejlődő mezőgazdasága volt az elmúlt években.
„A magyar standon a kiállítás ideje alatt rekordérdeklődésre számítok” – mondta Fazekas Sándor.
Lipcsey György, az MT Zrt. agrármarketingért felelős vezérigazgató-helyettese szintén kiemelte, hogy a német piac rendkívül fontos a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar számára. Ezért is döntött úgy az MT Zrt., hogy jelentős mértékben növeli a magyar kiállítási terület nagyságát a Grüne Wochén. Az idén a szervezet több mint 400 millió forintot fordít a magyar mezőgazdasági termék és élelmiszerek külföldi bemutatására – tette hozzá.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. Áldomás néven egységes megjelenést kíván biztosítani belföldön és külföldön egyaránt a magyar prémium minőségű termékek és termelőik számára. Ezek a főként kistermelői áruk védjeggyel lesznek ellátva, amely garantálja a kiváló minőséget és több, az egészségre jótékony hatású funkcionális élelmiszer is lesz közöttük. A program megvalósításához a kereskedőház jelentős marketingtámogatást is biztosít. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kiemelt figyelmet kap az aszályhelyzet
A kormány összehangolt cselekvési tervet készít az aszálykárok megelőzésére. Ennek…
Tovább olvasom >Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >27 százalékkal csökkent a műtrágyaforgalom
2025 márciusában az egy hónappal korábbihoz képest 27 százalékkal kevesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >