Hét százalékkal nőtt az agrárkivitel tavaly Németországba
A magyar mezőgazdasági termékek legnagyobb piaca Németország, ezen a piacon a múlt évben 7 százalékkal nőtt a magyar agrártermékek eladása az előző évhez képest – mondta a földművelésügyi miniszter pénteken Berlinben az MTI-nek.
Fazekas Sándor erről a Grüne Wochén, a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari vásárán beszélt a magyar árubemutató megnyitóján.
A magyar standot meglátogatta Christian Schmidt német szövetségi mezőgazdasági és élelmezésügyi miniszter.
Fazekas Sándor elmondta: a németországi piacon évente mintegy 400 milliárd forint értékű magyar élelmiszert adnak el.
Hozzátette: ennek is tudható be, hogy ebben az évben jelentősen nőtt a vásáron a magyar kiállítási terület, Németországban ugyanis keresettek a kiváló minőségű magyar élelmiszerek. Így az idei Grüne Wochén mintegy 700 négyzetméteren mutatkoznak be a magyar élelmiszerek, 40 kiállító 100 cég kínálatát vonultatja fel a Magyar Turizmus (MT) Zrt. és a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. szervezésében. Szinte a teljes magyar csúcsminőségű élelmiszerkínálat megtekinthető, és sok meg is kóstolható a különböző boroktól, pálinkáktól a mézeken át a különféle hústermékekig.
A miniszter szavai szerint az árubemutatón a magyar mezőgazdaság rangjához méltóan mutatkozik be, ugyanis a magyar agrárium Európa egyik leggyorsabban fejlődő mezőgazdasága volt az elmúlt években.
„A magyar standon a kiállítás ideje alatt rekordérdeklődésre számítok” – mondta Fazekas Sándor.
Lipcsey György, az MT Zrt. agrármarketingért felelős vezérigazgató-helyettese szintén kiemelte, hogy a német piac rendkívül fontos a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar számára. Ezért is döntött úgy az MT Zrt., hogy jelentős mértékben növeli a magyar kiállítási terület nagyságát a Grüne Wochén. Az idén a szervezet több mint 400 millió forintot fordít a magyar mezőgazdasági termék és élelmiszerek külföldi bemutatására – tette hozzá.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. Áldomás néven egységes megjelenést kíván biztosítani belföldön és külföldön egyaránt a magyar prémium minőségű termékek és termelőik számára. Ezek a főként kistermelői áruk védjeggyel lesznek ellátva, amely garantálja a kiváló minőséget és több, az egészségre jótékony hatású funkcionális élelmiszer is lesz közöttük. A program megvalósításához a kereskedőház jelentős marketingtámogatást is biztosít. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Digitális kedvezményappot indított a német Norma
Németországban új digitális kedvezményalkalmazást indított a Norma diszkontlánc június 2-án…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >KSH: 2,2 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet az I. negyedévben
2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI-elemzés: Tovább csökkent a magyar ipari termelés
A magyar ipari termelés volumene két egymást követő évben csökkent…
Tovább olvasom >Visszatér a The Body Shop Belgiumba és Svájcba
A brit kozmetikai márka, a The Body Shop hamarosan visszatér…
Tovább olvasom >Digitális kedvezményappot indított a német Norma
Németországban új digitális kedvezményalkalmazást indított a Norma diszkontlánc június 2-án…
Tovább olvasom >