Fazekas: nőtt a Magyarországon előállított élelmiszerek fogyasztása
Az elmúlt időszakban érezhetően, 70-ről 75 százalékra nőtt a Magyarországon előállított élelmiszerek fogyasztása – mondta Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter hétfőn Budapesten a SIRHA Budapest szakkiállítás megnyitóján.
A miniszter jelezte: a magyar kormány számára az élelmiszer-feldolgozás kiemelten fontos terület, ezért is nyilvánította az élelmiszeripart stratégiai ágazattá.
A kormányzati célok megvalósításához elengedhetetlen a jól működő, versenyképes vállalkozások piaci jelenléte. Ezért a kormányzat támogatja, elismeri az előremutató erőfeszítéseket, megbecsüli a kimagasló teljesítményeket és kiemelten fontosnak tartja, hogy nagy hozzáadott értékű, az egészséges táplálkozást segítő magas minőségű termékek kerüljenek a magyar emberek asztalára – fejtette ki.
A háromnapos SIRHA Budapest szakkiállításon az élelmiszeripar, a vendéglátás, valamint a szállodaipar újdonságait mutatják be a magyar érdeklődőknek.
A szakkiállítás fontos célkitűzése, hogy elősegítse a belföldi vállalkozások, cégek nemzetközi piacra jutását – mondta Fazekas Sándor. A miniszter hozzátette: a Magyarországon megtermelt mezőgazdasági termékek számára ma is az élelmiszer-feldolgozók jelentik az elsődleges piacot, az agrártermékek kétharmada ugyanis feldolgozott formában hasznosul. Ennek alapján kiemelt kormányzati cél, hogy az élelmiszerlánc optimalizálásával a lehető legmagasabb hozzáadott értéket állítsák elő Magyarországon, növelve a hazai termékek és szolgáltatások részarányát, valamint az exportot.
A tárcavezető külön is szólt arról, hogy a helyi piacok növekvő népszerűségének köszönhetően egyre több hagyományos technológiával, összetétellel és ízvilággal rendelkező élelmiszer vásárolható. Ezért tették közzé a kézműves élelmiszerek körét részletesen szabályozó irányelvet – tette hozzá.
Emellett Magyarország több eszközt is alkalmaz – például védjegyeket (hungarikum, Kiváló Magyar Élelmiszer) – termékei minőségének, eredetének, különleges tulajdonságainak megőrzésére, védelmére. A védjegyek vagy a tanúsítási rendszer szintén a magyar élelmiszerek piaci pozíciójának erősítését szolgálják – fűzte hozzá.
A miniszter felhívta a figyelmet arra, hogy „mindig gondoljunk a magyar vidékre, mielőtt két termék – egy külföldi és egy hazai – között választunk. Elég egy apró mozdulat ahhoz, hogy a vásárlással a vidéken élő magyar családok vállalkozásait támogassuk és tegyük sikeressé”.
Az első SIRHA Budapest kiállításon 250 cég kínálatát ismerhetik meg az érdeklődők. A szakembereket több mint 60 előadás és látványos bemutató – például a Bocuse d'Or szakács világverseny magyarországi döntője – is várja a kiállításon – közölte Fazekas Sándor. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >ProVeg: Németországban a Lidl kínálja a legkedvezőbb árú vegán kosarat
Az árparitás egy évvel ezelőtti bevezetését követően most a német…
Tovább olvasom >