Fazekas: felértékelődnek a magyar borok három európai ország szőlőtermés-kiesése miatt
Magyarországhoz hasonlóan Spanyolországban, Olaszországban és Franciaországban is éreztette hatását a szélsőséges időjárás, az utóbbi három országban ennek következtében 10-20 százalékkal kevesebb szőlő terem, ez felértékeli a magyar borokat és reménykeltő az exportra nézve – mondta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter az M1 aktuális csatornán.
A miniszter hozzátette: a magyar szőlőtermelés az elmúlt néhány évben a divatos, minőségi, keresett fajták irányába mozdult el, a tárca vezető nagy eredménynek tekinti, hogy egyebek mellett a cserszegi fűszeres és az irsai olivér is teret hódított, ennek is köszönhető, hogy az importot sikerült visszaszorítani.
Közölte: Magyarország évente 750 ezer hektoliter bort exportál, miközben az elmúlt években gyakran 300-400 ezer hektoliter döntően olasz bort hoztak be a kereskedők. Az elmúlt két évben az olaszbor-import megfeleződött, ebben nagy szerepe van annak, hogy a kedvező áru, de jó minőségi borok piacán a magyar termelők helyt tudnak állni – hangsúlyozta a miniszter.
Kiemelte: a magyar borok felvevőpiaca elsősorban Németország, Szlovákia, Románia, Csehország és Ausztria, az Európai Unión kívül Kínába 40 ezer hektoliter bort exportál az ország, valamint Japán is komoly mennyiséget vásárol.
Fazekas Sándor az öt éve indult Borkiválóság Programról elmondta, hogy ez a program fémjelzi a magyar borok minőségi javulását.
A Kossuth Rádió 180 perc című műsorában a miniszter beszámolt még a jövedéki szabályok változásáról is, amelynek értelmében az a termelő, aki 1000 hektoliternél kevesebb bort állít elő, az kisüzemi bortermelői státuszt kérhet. Ezzel az adminisztrációs könnyítéssel, ami adófizetői szempontból is kedvezőbb helyzetet teremt a borászoknak mintegy a fele élt – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar siker a világ legjobb borászatainak rangsorában: a Szepsy Pince a 43. helyen
2024-ben is közzétették a World’s Best Vineyards rangsorát, amely az…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >Hullámvölgyből kifelé
Idén az extrém meleg időjárásnak köszönhetően a megszokottnál jóval korábban kezdődött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >