FAO: Tovább mérséklődtek az élelmiszerárak
Folytatták lefelé tartó menetelésüket a legfontosabb nemzetközi élelmiszer alapanyagok árai novemberben, élen a pálma- és más növényi olajokkal – adta közre az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO).
A FAO élelmiszerár-index (160,1) 1,3%-ot csökkent októberhez képest és 8,5%-ot egy év alatt. Az index, mely hónapról hónapra követi az alapvető élelmiszerek árában bekövetkezett változásokat világszerte 2016 májusa óta nem volt ilyen alacsonyan.
A növényi olajok árindexe 12 éves negatív rekordot döntött 5,7%-os havi csökkenésével. A jelenség hátterében a hatalmas pálmaolaj-készletek és a bőséges szója- és napraforgóolaj kínálat állnak.
A FAO gabonaár-index a búza, szemestermények és a rizs árváltozását követi nyomon. 1,1%-os esése októberhez képest a nagy búzaexport-készleteket, a kukoricáért vívott fokozott exportversenyt és az új rizstermés megjelenését tükrözi.
A FAO tejtermék-árindexe már a hatodik egymást követő hónapban csökkent, most 3,3%-kal. A csökkenés a nagy mennyiségű tejipari exportkészletek számlájára írható (különösen Új-Zélandról), lenyomva a vaj, a sajtok és a teljes tejpor nemzetközi piaci árait.
A cukor több hónapos árcsökkenése megtört a hónapban, és az index 4,4%-os emelkedéssel kezdte a novembert. A növekedés nagyrészt a Brazíliában várható jelentős termelés esésnek tudható be, amely egyúttal csökkentette a cukornádból származó cukor részesedését 35,8%-ra.
Kapcsolódó cikkeink
FAO: rekordszintű lehet a világ idei gabonatermése
Rekordszintű, 2,854 milliárd tonna lehet a világ gabonatermése az idén…
Tovább olvasom >A FAO élelmiszerár indexe stabil maradt júniusban
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint…
Tovább olvasom >Újabb ösztöndíjas hallgatók fejezték be magyarországi agrártanulmányaikat
Elbúcsúztatták Magyarország és az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO)…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >