FAO: több mint kétéves mélyponton a világpiaci élelmiszerárak novemberben
Novemberben több mint kétéves mélypontra csökkentek az élelmiszerárak a világon elsősorban az olajos magvak, a tejtermékek és a szemes termékek áresése miatt.
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) által nyomon követett öt alapvető élelmiszer árindexe 2016 májusa óta legalacsonyabb, 160,8 pont lett novemberben az októberi 162,9 pont után.
Tavaly novemberben az index jóval magasabban, 175,7 ponton állt.
A múlt hónapban a szemes termékek ára 1,1 százalékkal, a tejtermékeké 3,3 százalékkal, az olajos magvaké pedig 5,7 százalékkal csökkent októberhez képest, míg a húsféléké csak minimálisan mérséklődött, a cukor ára viszont 4,4 százalékkal emelkedett.
Tavaly átlagosan 8,2 százalékkal nőttek az élelmiszerárak a világban. A legnagyobb áremelkedést a tejtermékeknél jegyezték fel, 31,5 százalékot. A húsárak 9 százalékkal nőttek, a szemes termékek ára 3,2 százalékkal, az olajos magvaké pedig 3 százalékkal emelkedett 2016-hoz képest. Az általános trenddel ellentétesen mozgott a cukorár, amely tavaly 11,2 százalékkal csökkent a megelőző évhez viszonyítva.
A FAO csütörtökön közölt legújabb előrejelzése szerint a 2018/2019-es termésévben a globális gabonatermés 2,595 milliárd tonna lesz, ami nagyjából megegyezik előző becslésében szerepelt adattal és 2,4 százalékkal alacsonyabb a tavalyi rekordmennyiségnél.
Ezen belül a FAO 725,1 millió tonna búzaterméssel számol, ami 2,8 millió tonnával kisebb a korábban vártnál. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
FAO: rekordszintű lehet a világ idei gabonatermése
Rekordszintű, 2,854 milliárd tonna lehet a világ gabonatermése az idén…
Tovább olvasom >A FAO élelmiszerár indexe stabil maradt júniusban
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint…
Tovább olvasom >Újabb ösztöndíjas hallgatók fejezték be magyarországi agrártanulmányaikat
Elbúcsúztatták Magyarország és az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >