FAO: tizedik hónapja emelkedtek az élelmiszerárak márciusban
Az idén márciusban 2014 júniusa óta a legmagasabb szintre emelkedtek a világpiaci élelmiszerárak, már a tízedik egymást követő hónapban jegyeztek fel növekedést az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) számításai szerint.
A márciusi árindex 118,5 pont lett, 2,1 százalékkal (2,4 ponttal) magasabb a februárinál, különösen a növényi olajok, a húsfélék és a tejtermékek drágultak – a FAO honlapjára csütörtökön felkerült adatok szerint.
A FAO élelmiszerár-indexe kereskedelemmel súlyozott mutató, amely az öt legfontosabb élelmiszer-alapanyag – növényi olajok, szemestermények, húsfélék, tejtermékek és cukor – nemzetközi piaci árát veszi figyelembe.
Márciusban a legjelentősebben, 8 százalékkal a növényi olaj árindexe emelkedett, a 159,2 pontos mutató 2011 júniusa óta a legmagasabb lett. Márciusban különösen a pálmaolaj ára nőtt, tízedik hónapja drágult.
A tejtermékek árindexe 3,9 százalékkal, 117,4 pontra nőtt, mintegy 16 százalékkal állt egy évvel korábbi szintje fölött, márciusban különösen a vaj drágult.
A hústermékek ára 2,3 százalékkal emelkedett februárhoz képest, a hatodik hónapban jegyeztek fel növekedést, de tavaly márciushoz képest a mutató még 0,5 százalékkal állt alacsonyabban.
A cukor árindexe 4 százalékkal csökkent, miután az előző két hónapban jelentősen nőtt.
A szemestermények árindexe havi összevetésben 1,7 százalékkal csökkent márciusban, ami héthavi folyamatos növekedésnek vetett véget.
Az árindex tavalyi átlaga 97,9 pont, három éve a legmagasabb volt, 3,1 százalékkal meghaladva a 2019. évit, de több mint 25 százalékkal alacsonyabb a 2011. évi történelmi csúcsnál. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Törökországban lassult a kiskereskedelmi eladásnövekedés májusban éves szinten
Törökországban 5,8 százalék, 2022 júliusa óta a legkisebb ütemű volt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >