FAO: emelkedtek a világpiaci élelmiszerárak januárban
Emelkedtek a világpiaci árak januárban, az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) élelmiszerár-indexe januárban 173,8 pontra nőtt, az előző hónaphoz képest 2 százalékkal, az előző év azonos időszakának átlagához viszonyítva pedig 16,4 százalékkal emelkedett – közölte a FAO csütörtökön az MTI-vel.
Az index havi értékét a FAO az öt alapvető élelmiszer alapanyag – gabonák, növényi olajok, tejtermékek, húsáru és cukor – nemzetközi árából állapítja meg.
A FAO gabonaár index 3,4 százalékkal emelkedett december óta, ezen belül leginkább a búza, kukorica és rizs világpiaci ára nőtt. A növényi olajok 1,8 százalékkal drágultak főként a világszerte alacsony pálmaolaj készletek és a dél-kelet ázsiai termelés akadozása miatt. Ezzel szemben a világszerte bőségesen elérhető szójaolaj ára csökkent. A tejtermékek ára és a húsár-index változatlan maradt.
A FAO jelentése szerint a 2017-es szezon végére valószínűleg történelmi rekordot érnek el a gabona készletek, a szakértők 1,5 százalékkal, 681 millió tonnára emelték az előrejelzést decemberhez képest. A búzatermés várhatóan éves szinten 8 százalékos növekedés mellett eléri majd a 245 millió tonnát. A szemestermény-készletek 0,7 százalékkal haladják majd meg a tavalyi értékékeket, míg a rizs valamelyest csökken, de még így is rekord közeli 170 millió tonna várható.
Kiemelték: 2016-ra a FAO 15 millióval 2592 millió tonnára emelte a teljes gabona kibocsátásra vonatkozó becslését, elsődlegesen a vártnál jobb ausztrál és orosz búzatermés miatt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >Komáromon túl olcsóbb az élet? – A magyar vásárlók tömegesen járnak Szlovákiába spórolni
Az Mfor.hu tesztje szerint a szlovákiai Komárom diszkontáruházaiban jelentős árkülönbségek…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
TikTok-trend ihlette a Kroger új saját márkás termékcsaládját
A Kroger amerikai élelmiszerlánc a legújabb „cherry-core” TikTok trendből merített…
Tovább olvasom >Egyedi hangot keres a Lidl skóciai önkiszolgáló pénztáraihoz
A Lidl közel 3 millió fontot fordít arra, hogy önkiszolgáló…
Tovább olvasom >MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >