FÁN Group Kft: stabil alapokon, többcsatornás jövővel  stratégiai növekedés a hazai élelmiszer-kereskedelemben

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 12. 04. 15:28
🎧 Hallgasd a cikket:

A hazai élelmiszer-kereskedelmi piac az elmúlt években a korábbinál is dinamikusabban változott: a fogyasztói szokások gyors átalakulása, a digitalizáció térnyerése, a beszállítói láncok bizonytalansága és a makrogazdasági volatilitás egyaránt új kihívások elé állítja a szektort. Ebben a rendkívül éles és tagolt piaci környezetben mára az egyik legmeghatározóbb nagykereskedelmi vállalatcsoporttá nőtte ki magát a FÁN Group Kft., amely többcsatornás kereskedelmi modelljével, innovációs szemléletével és következetesen épített márkaértékével tűnik ki a mezőnyből.

Kanizsai Tóth
Csaba
cégcsoport-cégvezető
FÁN Group

Rendkívül színes, izgalmas stratégián futunk” – fogalmazza meg tömören Kanizsai Tóth Csaba, a FÁN Group cégcsoport-cégvezetője, aki a 2025. évben a Magyar Arany Érdemkereszt állami kitüntetést kapta a Köztársasági Elnöktől. Alapstratégiánk, hogy továbbra is erősítsük a hazai élelmiszer-kiskereskedelmet, amely ma gyorsabban változik, mint valaha. Mindenki a piacrészesedés növeléséért küzd, és ehhez nekünk is folyamatosan alkalmazkodnunk kell.

Többszörösen díjazott növekedési pálya

A cégcsoport az elmúlt években nemcsak méretben, hanem értékben is jelentős fejlődésen ment keresztül. Ennek egyik legfontosabb visszaigazolása a szakmai díjak és elismerések sorozata:

• 5× Érték és Minőség Nagydíj

• 3× Superbrands díj

• 2× MagyarBrands elismerés

• több tulajdonos a Magyarország Agrárminiszterének elismerő oklevelével

„Ezek nagyon komoly jelzések a piac felé” – hangsúlyozza Kanizsai Tóth Csaba. „A díjak nemcsak a múlt munkáját igazolják vissza, hanem megerősítik partnereinket és fogyasztóinkat abban, hogy jó úton járunk.

Saját márka: stabil minőség, erős versenyképesség

A vállalat saját márkás portfóliója mára kimagasló versenyképességgel és megbízható minőségi szinttel rendelkezik. A termékfejlesztési stratégia egyik kulcsa, hogy a FÁN Group tudatosan figyeli az új generációk fogyasztói szokásait és elvárásait.

„A szemünk sarkából folyamatosan figyeljük a fiatalabb generációkat” – teszi hozzá a cégcsoport-cégvezető. „A termékinnovációkat már az ő igényeik mentén alakítjuk. Ez nemcsak trendkövetés, hanem jövőépítés.

A stabil áruellátás – a vállalat fundamentuma

A piac egyik legnagyobb kihívása ma a beszállítói biztonság, a megfelelő árukészlet folyamatos biztosítása. A FÁN Group számára ez a működés egyik legfontosabb alappillére.

„A stabil áruellátás és a versenyképesség a legfontosabb mozgatórugói annak, hogy a vállalatcsoport fundamentuma stabil maradjon” – mondja Kanizsai Tóth Csaba.

Digitalizáció és robotizáció: utolérni a nagyvállalati ütemet

A technológiai fejlődés ma már nem opció, hanem szükségszerűség. A cégvezető kiemeli:

„Nagyon fontosnak tartom a digitalizáció és robotizáció fejlődéstanát. Látható, hogy a nagyvállalatok már elindultak ezen az úton. Nekünk is fel kell venni az ütemet. Ma a digitális tér a »postaláda«.

A vállalatcsoport a következő években ki­emelten kívánja fejleszteni a digitális platformokat, a logisztikai automatizációt és a háttérrendszerek hatékonyságát.

PR és márkaépítés: hosszú távú stratégiai prioritás

2024-ben a FÁN Group kezdeményezte PR-kommunikációjának tudatosabb, strukturáltabb építését, amely 2025-ben még hangsúlyosabb szerepet kap.

„Célunk, hogy a cég PR-ját folyamatosan erősítsük. Különböző platformokon már el is kezdtük ezt a munkát.

2025 kihívásai: infláció, geopolitika, bizonytalan makrogazdaság

Miközben a vállalat növekedési pályán mozog, a 2025-ös év továbbra is komoly kihívásokat tartogat:

• fokozódó inflációs nyomás,

• geopolitikai konfliktusok hatásai,

• makrogazdasági volatilitás,

• ellátásbiztonsági kockázatok,

• egészségügyi kockázatok.

Ezek Magyarországon a régió többi országához képest is erőteljesebben érződnek.

Többcsatornás nagykereskedelmi jövő

A FÁN Group célkitűzése egy egyértelmű, de ambiciózus irány: többcsatornás nagykereskedelmi vállalatcsoporttá válni, amely egyszerre reagál az offline, online és hibrid fogyasztói igényekre, miközben megtartja mindazt a szakmai stabilitást és partnerséget, amelyre eddigi sikerei épültek. (x)

Kapcsolódó cikkeink