FamilyMart: arcfelismerő technológia a munkaerőhiányra
A FamilyMart Co. Yokohamában arcfelismerő technológiát vezetett be bolti pénztárak helyett az országos munkaerőhiányhoz való alkalmazkodás jegyében.
A Panasonic Corp. által fejlesztett legmodernebb arcfelismerő és képelemző technológia révén a vásárlók az újonnan nyitott üzletben regisztrálhatják fotójukat és hitelkártya-adataikat, így az üzletből személyzet nélküli pénztáron keresztül távozhat. A vásárolt árut egyszerűen egy felületre kell helyezniük, amelyeket a pultnál elhelyezett kamerák a vásárló arcával együtt regisztrálják. A fizetés a regisztrált hitelkártyához kapcsolódó kód beírásával történik.
A tesztidőszakban a Panasonic Corp által franchise-ban működtetett FamilyMart üzlet 1000 – a közeli Panasonic gyárban dolgozó – vásárlója kap a rendszerhez hozzáférést. A Panasonic egy tisztviselőt rendelt ki az üzetbe az új rendszer működésének felügyeletére. A remények szerint az üzlet a megszokottnál kisebb stáb nélkül is eredményesen tud majd működni.
A FamilyMart az arcfelismerő rendszert a tesztidőszak sikeressége esetén más üzleteiben is be kívánja vezetni.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább erősítjük agrárkapcsolatainkat Japánnal
Hazánk számára kiemelt fontosságú Japán barátsága és a távol-keleti ország…
Tovább olvasom >Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >A klímaváltozás veszélyezteti Japán híres rizstermelését
A klímaváltozás nemcsak a magyar gazdákat sújtja, de Japánban is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >