FamilyMart: arcfelismerő technológia a munkaerőhiányra
A FamilyMart Co. Yokohamában arcfelismerő technológiát vezetett be bolti pénztárak helyett az országos munkaerőhiányhoz való alkalmazkodás jegyében.
A Panasonic Corp. által fejlesztett legmodernebb arcfelismerő és képelemző technológia révén a vásárlók az újonnan nyitott üzletben regisztrálhatják fotójukat és hitelkártya-adataikat, így az üzletből személyzet nélküli pénztáron keresztül távozhat. A vásárolt árut egyszerűen egy felületre kell helyezniük, amelyeket a pultnál elhelyezett kamerák a vásárló arcával együtt regisztrálják. A fizetés a regisztrált hitelkártyához kapcsolódó kód beírásával történik.
A tesztidőszakban a Panasonic Corp által franchise-ban működtetett FamilyMart üzlet 1000 – a közeli Panasonic gyárban dolgozó – vásárlója kap a rendszerhez hozzáférést. A Panasonic egy tisztviselőt rendelt ki az üzetbe az új rendszer működésének felügyeletére. A remények szerint az üzlet a megszokottnál kisebb stáb nélkül is eredményesen tud majd működni.
A FamilyMart az arcfelismerő rendszert a tesztidőszak sikeressége esetén más üzleteiben is be kívánja vezetni.
Kapcsolódó cikkeink
Rizskrízis Japánban: vészhelyzeti import és szabályozási fordulat a stabil árakért
Japánban a rizsárak egy év alatt közel a duplájára emelkedtek,…
Tovább olvasom >Árat emel Japánban a Suntory októbertől
A japán italóriás Suntory 2025. október 1-jétől áremelést hajt végre…
Tovább olvasom >Élesztőalapú tejhelyettesítőt fejlesztett Japánban az Asahi
Az Asahi Group Japan új LIKE MILK nevű terméke Japán…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: anyagi biztonság? nagyon vegyes a kép
A középkorú magyarok 26 százaléka rendelkezik 589 ezer forintos jövedelemmel,…
Tovább olvasom >Milliószámra viszik a jégkrémet a Tescókból
Több millió darab jégkrémet vásárolnak a magyarok a nyári szezonban…
Tovább olvasom >A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról,…
Tovább olvasom >