FamilyMart: arcfelismerő technológia a munkaerőhiányra
A FamilyMart Co. Yokohamában arcfelismerő technológiát vezetett be bolti pénztárak helyett az országos munkaerőhiányhoz való alkalmazkodás jegyében.
A Panasonic Corp. által fejlesztett legmodernebb arcfelismerő és képelemző technológia révén a vásárlók az újonnan nyitott üzletben regisztrálhatják fotójukat és hitelkártya-adataikat, így az üzletből személyzet nélküli pénztáron keresztül távozhat. A vásárolt árut egyszerűen egy felületre kell helyezniük, amelyeket a pultnál elhelyezett kamerák a vásárló arcával együtt regisztrálják. A fizetés a regisztrált hitelkártyához kapcsolódó kód beírásával történik.
A tesztidőszakban a Panasonic Corp által franchise-ban működtetett FamilyMart üzlet 1000 – a közeli Panasonic gyárban dolgozó – vásárlója kap a rendszerhez hozzáférést. A Panasonic egy tisztviselőt rendelt ki az üzetbe az új rendszer működésének felügyeletére. A remények szerint az üzlet a megszokottnál kisebb stáb nélkül is eredményesen tud majd működni.
A FamilyMart az arcfelismerő rendszert a tesztidőszak sikeressége esetén más üzleteiben is be kívánja vezetni.
Kapcsolódó cikkeink
Élesztőalapú tejhelyettesítőt fejlesztett Japánban az Asahi
Az Asahi Group Japan új LIKE MILK nevű terméke Japán…
Tovább olvasom >Amerikai rizs Japánban: szemléletváltás a rizshiány nyomán
Japánban egyre több étterem és üzletlánc fordul amerikai és más…
Tovább olvasom >A magyar prémium élelmiszerekre van a legnagyobb kereslet Japánban
A Csendes-óceáni térség egyik legfontosabb élelmiszer- és ital szakkiállításán szervezett…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >Átadták a Nestlé napelemparkját Szerencsen
Szerencsen átadták a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és…
Tovább olvasom >140 millió visszaváltott palack az ALDI-nál
Az ALDI Magyarország üzleteiben rekordmennyiségű, immár mintegy 140 millió egyszer…
Tovább olvasom >