FamilyMart: arcfelismerő technológia a munkaerőhiányra
A FamilyMart Co. Yokohamában arcfelismerő technológiát vezetett be bolti pénztárak helyett az országos munkaerőhiányhoz való alkalmazkodás jegyében.
A Panasonic Corp. által fejlesztett legmodernebb arcfelismerő és képelemző technológia révén a vásárlók az újonnan nyitott üzletben regisztrálhatják fotójukat és hitelkártya-adataikat, így az üzletből személyzet nélküli pénztáron keresztül távozhat. A vásárolt árut egyszerűen egy felületre kell helyezniük, amelyeket a pultnál elhelyezett kamerák a vásárló arcával együtt regisztrálják. A fizetés a regisztrált hitelkártyához kapcsolódó kód beírásával történik.
A tesztidőszakban a Panasonic Corp által franchise-ban működtetett FamilyMart üzlet 1000 – a közeli Panasonic gyárban dolgozó – vásárlója kap a rendszerhez hozzáférést. A Panasonic egy tisztviselőt rendelt ki az üzetbe az új rendszer működésének felügyeletére. A remények szerint az üzlet a megszokottnál kisebb stáb nélkül is eredményesen tud majd működni.
A FamilyMart az arcfelismerő rendszert a tesztidőszak sikeressége esetén más üzleteiben is be kívánja vezetni.
Kapcsolódó cikkeink
Árat emel Japánban a Suntory októbertől
A japán italóriás Suntory 2025. október 1-jétől áremelést hajt végre…
Tovább olvasom >Élesztőalapú tejhelyettesítőt fejlesztett Japánban az Asahi
Az Asahi Group Japan új LIKE MILK nevű terméke Japán…
Tovább olvasom >Amerikai rizs Japánban: szemléletváltás a rizshiány nyomán
Japánban egyre több étterem és üzletlánc fordul amerikai és más…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >