Fair Business a tisztességes webshopokért
Szeptember elsejével megkezdte működését a Fair Business minősítő és alternatív vitarendező rendszer, mely az elektronikus kereskedelem tisztességén őrködik.
Az INFOMEDIÁTOR Információs Társadalmi Felhasználóvédelmi Iroda, a Magyar Tartalomipari Szövetség és az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Nemzeti Hírközlési Hatóság összefogásával létrejövő testület két évre szóló tanúsítványt ad a feltételeknek megfelelő cégeknek. A minősítés nem vonatkozik a teljesítésre, vagyis arra, hogy az adott webes üzlet megfelelő minőségű és mennyiségű terméket szállít-e a fogyasztónak. Ilyen jellegű probléma megoldásában segít a Fair Business alternatív vitarendezési fóruma. A tanúsított cégek vállalják, hogy fogyasztói panasz esetén alávetik magukat az eljárásnak, bár a döntés el nem fogadása nem jár automatikusan a tanúsítvány elveszítésével.
Az Európai Unióban a közelmúltban átfogó vizsgálatnak vetették alá a webáruházakat. Az úgy nevezett sweepből kiderült: az internetes kereskedők jelentős része nem tartja be a fogyasztóvédelmi szabályokat. Magyarországon a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság vett részt a Sweep day-ben. A leginkább jellemző probléma az volt, hogy a honlapon jogszabálysértő információkat közöltek a fogyasztók elállási jogával, illetve a jótállás, szavatosság feltételeivel kapcsolatban – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >