Fair Business a tisztességes webshopokért
Szeptember elsejével megkezdte működését a Fair Business minősítő és alternatív vitarendező rendszer, mely az elektronikus kereskedelem tisztességén őrködik.
Az INFOMEDIÁTOR Információs Társadalmi Felhasználóvédelmi Iroda, a Magyar Tartalomipari Szövetség és az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Nemzeti Hírközlési Hatóság összefogásával létrejövő testület két évre szóló tanúsítványt ad a feltételeknek megfelelő cégeknek. A minősítés nem vonatkozik a teljesítésre, vagyis arra, hogy az adott webes üzlet megfelelő minőségű és mennyiségű terméket szállít-e a fogyasztónak. Ilyen jellegű probléma megoldásában segít a Fair Business alternatív vitarendezési fóruma. A tanúsított cégek vállalják, hogy fogyasztói panasz esetén alávetik magukat az eljárásnak, bár a döntés el nem fogadása nem jár automatikusan a tanúsítvány elveszítésével.
Az Európai Unióban a közelmúltban átfogó vizsgálatnak vetették alá a webáruházakat. Az úgy nevezett sweepből kiderült: az internetes kereskedők jelentős része nem tartja be a fogyasztóvédelmi szabályokat. Magyarországon a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság vett részt a Sweep day-ben. A leginkább jellemző probléma az volt, hogy a honlapon jogszabálysértő információkat közöltek a fogyasztók elállási jogával, illetve a jótállás, szavatosság feltételeivel kapcsolatban – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >