Ezzel nyerte el a SPAR a nívódíjat és a Birdyt
A SPAR Magyarországnál a termékkínálat kialakításakor kiemelt szerep jut a magyar termelőknek, gyártóknak, feldolgozóknak, az itteni beszállítók aránya igen magas.

Heiszler Gabriella
ügyvezető igazgató
SPAR Magyarország
A hazai beszerzés 90 százalék körüli, van, amiből csak hazai árut forgalmaznak – mondta az Agóra szakmai konferencián tartott előadásában Heiszler Gabriella. A SPAR Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója azt mutatta be, mivel érdemelte ki a cégük az idén első alkalommal átadott Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat, Karsay Judit keramikusművész Birdyjét.
A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade magazin alapította elismerést az a kereskedelmi társaság kapja, amely a Magyar Termék védjegyhasználó cégeinek szavazatai alapján a legtöbbet tett a hazai termékek értékesítéséért, népszerűsítéséért. A csaknem 170 védjegyhasználó minden, Magyar Termék védjegyes árut forgalmazó kereskedelmi hálózatra szavazhatott meghatározott kritériumok alapján, a Magyar Termék Kereskedelmi Nívódíjat a legtöbb pontot elérő társaság kapta.
Az értékelésnél számított a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma az adott üzletláncban, a védjegyes termékek megjelenésére nyújtott felületekkel, lehetőségekkel való elégedettség, a kereskedelmi cégnél a védjegyes termékekre megvalósított promóciók sikeressége, valamint az üzletlánc bemutatkozójának értékelése.
Heiszler Gabriella a hazai termékek speciális támogatásai között megemlítette a szupermarketjeik akciós választékát bemutató újságban több alkalommal két-két oldalon megjelenő Magyar Termék tematikus összeállításokat, árubemutatókat, amelyek 2,5 millió példányban jutottak el a vásárlókhoz, míg az INTERSPAR-szórólapban egy-egy oldalon 1,2 millió példányban. Ezenfelül a magyar termékek rendszeres megjelenési lehetőséget kaptak a médiafelületeiken a hirdetésekben és a magazinokban megjelenő PR-cikkekben, az áruházi speciális kihelyezéseken és kóstoltatásokon, valamint a fogyasztói nyereményjátékokban.
A Magyarországon 548 üzletet működtető (348 SPAR szupermarket, 33 INTERSPAR áruház és 167 kiskereskedői partnerbolt) hálózat 2017-ben 562,5 milliárd forint forgalmat ért el, és ezen belül vannak olyan termékcsoportok, amelyekben a stratégiai döntésük alapján kizárólag hazai árut forgalmaznak, ilyen például a tej – mondta előadásában Heiszler Gabriella.
Kapcsolódó cikkeink
Ginfesztivál júniusban
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns új…
Tovább olvasom >Tanulás másképpen!
Mindannyian jól tudjuk, az egész élet egy tanulási folyamat. Soha…
Tovább olvasom >Év promóciója 2025 verseny, felhívás és nevezés
A Trade magazin ismét versenyt hirdet az FMCG-szektor szereplői között…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >