Ezzel nyerte el a SPAR a nívódíjat és a Birdyt
A SPAR Magyarországnál a termékkínálat kialakításakor kiemelt szerep jut a magyar termelőknek, gyártóknak, feldolgozóknak, az itteni beszállítók aránya igen magas.
A hazai beszerzés 90 százalék körüli, van, amiből csak hazai árut forgalmaznak – mondta az Agóra szakmai konferencián tartott előadásában Heiszler Gabriella. A SPAR Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója azt mutatta be, mivel érdemelte ki a cégük az idén első alkalommal átadott Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat, Karsay Judit keramikusművész Birdyjét.
A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade magazin alapította elismerést az a kereskedelmi társaság kapja, amely a Magyar Termék védjegyhasználó cégeinek szavazatai alapján a legtöbbet tett a hazai termékek értékesítéséért, népszerűsítéséért. A csaknem 170 védjegyhasználó minden, Magyar Termék védjegyes árut forgalmazó kereskedelmi hálózatra szavazhatott meghatározott kritériumok alapján, a Magyar Termék Kereskedelmi Nívódíjat a legtöbb pontot elérő társaság kapta.
Az értékelésnél számított a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma az adott üzletláncban, a védjegyes termékek megjelenésére nyújtott felületekkel, lehetőségekkel való elégedettség, a kereskedelmi cégnél a védjegyes termékekre megvalósított promóciók sikeressége, valamint az üzletlánc bemutatkozójának értékelése.
Heiszler Gabriella a hazai termékek speciális támogatásai között megemlítette a szupermarketjeik akciós választékát bemutató újságban több alkalommal két-két oldalon megjelenő Magyar Termék tematikus összeállításokat, árubemutatókat, amelyek 2,5 millió példányban jutottak el a vásárlókhoz, míg az INTERSPAR-szórólapban egy-egy oldalon 1,2 millió példányban. Ezenfelül a magyar termékek rendszeres megjelenési lehetőséget kaptak a médiafelületeiken a hirdetésekben és a magazinokban megjelenő PR-cikkekben, az áruházi speciális kihelyezéseken és kóstoltatásokon, valamint a fogyasztói nyereményjátékokban.
A Magyarországon 548 üzletet működtető (348 SPAR szupermarket, 33 INTERSPAR áruház és 167 kiskereskedői partnerbolt) hálózat 2017-ben 562,5 milliárd forint forgalmat ért el, és ezen belül vannak olyan termékcsoportok, amelyekben a stratégiai döntésük alapján kizárólag hazai árut forgalmaznak, ilyen például a tej – mondta előadásában Heiszler Gabriella.
Kapcsolódó cikkeink
A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >