Ezzel nyerte el a SPAR a nívódíjat és a Birdyt
A SPAR Magyarországnál a termékkínálat kialakításakor kiemelt szerep jut a magyar termelőknek, gyártóknak, feldolgozóknak, az itteni beszállítók aránya igen magas.

Heiszler Gabriella
ügyvezető igazgató
SPAR Magyarország
A hazai beszerzés 90 százalék körüli, van, amiből csak hazai árut forgalmaznak – mondta az Agóra szakmai konferencián tartott előadásában Heiszler Gabriella. A SPAR Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója azt mutatta be, mivel érdemelte ki a cégük az idén első alkalommal átadott Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat, Karsay Judit keramikusművész Birdyjét.
A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade magazin alapította elismerést az a kereskedelmi társaság kapja, amely a Magyar Termék védjegyhasználó cégeinek szavazatai alapján a legtöbbet tett a hazai termékek értékesítéséért, népszerűsítéséért. A csaknem 170 védjegyhasználó minden, Magyar Termék védjegyes árut forgalmazó kereskedelmi hálózatra szavazhatott meghatározott kritériumok alapján, a Magyar Termék Kereskedelmi Nívódíjat a legtöbb pontot elérő társaság kapta.
Az értékelésnél számított a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma az adott üzletláncban, a védjegyes termékek megjelenésére nyújtott felületekkel, lehetőségekkel való elégedettség, a kereskedelmi cégnél a védjegyes termékekre megvalósított promóciók sikeressége, valamint az üzletlánc bemutatkozójának értékelése.
Heiszler Gabriella a hazai termékek speciális támogatásai között megemlítette a szupermarketjeik akciós választékát bemutató újságban több alkalommal két-két oldalon megjelenő Magyar Termék tematikus összeállításokat, árubemutatókat, amelyek 2,5 millió példányban jutottak el a vásárlókhoz, míg az INTERSPAR-szórólapban egy-egy oldalon 1,2 millió példányban. Ezenfelül a magyar termékek rendszeres megjelenési lehetőséget kaptak a médiafelületeiken a hirdetésekben és a magazinokban megjelenő PR-cikkekben, az áruházi speciális kihelyezéseken és kóstoltatásokon, valamint a fogyasztói nyereményjátékokban.
A Magyarországon 548 üzletet működtető (348 SPAR szupermarket, 33 INTERSPAR áruház és 167 kiskereskedői partnerbolt) hálózat 2017-ben 562,5 milliárd forint forgalmat ért el, és ezen belül vannak olyan termékcsoportok, amelyekben a stratégiai döntésük alapján kizárólag hazai árut forgalmaznak, ilyen például a tej – mondta előadásában Heiszler Gabriella.
Kapcsolódó cikkeink
Új és megújuló SPAR-áruházak
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: mintegy 580…
Tovább olvasom >A sport mint stratégiai márkaélmény
Ma már a sport messze nem pusztán szponzorációs felület: komplex,…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év Promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >