Ezüst EFFIE-díjat kapott a SPAR „Egyenesen a kemencéből“ POS kampánya
A magyar reklám- és marketing szakma „Oscar”-jának is nevezett, 2011. október 14-én a Nemzeti Színházban megrendezett jubileumi 10. EFFIE-gálán a SPAR Magyarország Kft. és a D’arcy Avenue Reklámügynökség „Egyenesen a kemencéből” POS kampánya kereskedelem kategóriában ezüst díjat kapott.
Az idei évben Magyarország legjelentősebb reklámügynökségei rekordszámú, 105 pályázatot nyújtottak be az EFFIE-re, melyek közül 59 alkotást talált alkalmasnak a továbbjutásra a neves hirdetési és médiaszakemberekből álló zsűri. A kétnapos elbírálásban közel 100-an vettek részt.
A SPAR „Egyenesen a kemencéből” POS kampányát a D’arcy Avenue Reklámügynökség nevezte be a reklámhatékonysági versenyre. A 2011 márciusában indult átfogó, közel 400 SPAR-csoporthoz tartozó üzletre kiterjedő kampány célja négy hónapon belül minimum 4% forgalomnövekedés elérése volt ezen a frissáru területen. Mivel a pékáru kis értékű napi vásárlási cikk, ezért a cégcsoport a forgalom növelését a friss termékek folyamatos biztosítása mellett az üzletekben kihelyezett újszerű és feltűnő ún. Shopper Marketing kampányelemekkel tudta a leghatékonyabban elérni.
A kreatív stratégia alapjául szolgált, hogy a SPAR és INTERSPAR üzletek pékáru részlegeiben a „békebeli” pékségek hangulatát idézzék fel, ahol mindent helyben sütnek, ezért mindig minden friss. A Shopper Marketing alapelveit követve a kampány POS elemei az áruházba lépéstől a vásárlásig folyamatos kommunikációt biztosítanak a vevőkkel. A bejáratnál életnagyságú pékmester display kínálja a kiemelt ajánlatot, a pékáru osztályra érve pedig óriási „Kemence display” ragadja meg a vásárlók figyelmét. A zsemlekiadó is kemence design-t kapott, a „Kemence expressz” táblán pedig nyomon követhető a helyben sütött pékáruk elkészülése. Mindezeken kívül az árjelzők is egyedi, péklapát formát kaptak.
Az üzletekbe kihelyezett installáció hatékonyságát mutatja, hogy felállítását követően a SPAR és INTERSPAR áruházakban értékesített pékáruk összesített bruttó forgalmában jelentős mértékű forgalmi javulást hozott. Az első hónapban a tervezett növekedés több mint háromszorosa, a négy hónap összesített növekedési rátája pedig a tervezett közel háromszorosa volt az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >