Ezt gondolja a Tesco, a Spar és az Aldi az élelmiszerárstopról
Miközben a kormány az élelmiszerársapka alá tartozó termékek bővítéséről dönt a napokban, a szakértők inkább a koncepció ellen vannak, és tartják, hogy az hozzájárul az infláció növekedéséhez is. De vajon mit gondolnak a kiskereskedelmi láncok? A Tesco, a Spar és az Aldi színt vallott.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/11/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-11-02-15.25.28.png)
Orbán Viktor az ársapkás termékek bővülését ígérte az október 28-i Kossuth rádiós interjújában
„Amíg marad Magyarországon az élelmiszerárstop, addig lehet számítani mennyiségi korlátozásokra az érintett termékek esetében.Átalakul maga a vásárlás is. Ha belegondolunk, az árstop pl. csak a sertés vagy a csirke egyes részeit érinti, nekünk pedig a magyar szállítókkal együtt meg kell találnunk a megoldást arra, hogy ne torzuljon az ellátási lánc”
– mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója a Pénzcentrumnak.
„A probléma fókuszában a frissáru, a csirke áll, ugyanis mindeközben küzdünk egy komoly madárinfluenza-járvánnyal, ami még inkább felviszi az árakat. Jelen pillanatban mi drágábban vesszük a baromfit, mint ahogy adjuk. Ami elvileg tilos, hiszen a dömpingár alkalmazása kimeríti a tisztességtelen piaci magatartás törvényi előírásait. Most az árstop miatt persze megengedett. A baromfi a jéghegy csúcsa, mert amúgy most mindennél, aminek hatósági ára van, ez történik, de a baromfinál a legnagyobb a különbség. De az összes többi érintett termék is mínuszos. Sok országban, ahol szintén vannak hatósági árak, ez a teher valamilyen szinten meg van osztva a különböző szereplők között. Nemcsak a kereskedő viseli, hanem ez az ár valamilyen szinten rögzítve van a nagykereskedelemben, a feldolgozásban, a gazdáknál. Terítik a veszteséget a szereplők között. Magyarországon ez nem így történik, a kiskereskedelem viseli a teljes veszteséget.”
– árulta el a lapnak Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
„Mi mindig is a legalacsonyabb árat szeretnénk biztosítani a piacon, nem csupán hét termék esetében, hiszen egy átlagos bevásárlói kosár nem hét termékből áll. A változatos, egészséges táplálkozáshoz sem csupán hét termékre van szükség.”
– fűzte hozzá Bernhard Haider, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >40 magyar város 73 SPAR üzletének több mint 8000 termékét viszi házhoz a Wolt: Már a heti nagybevásárlást is online intézik a magyarok
Bolti árakon intézi helyettünk a nagybevásárlást a SPAR 73 magyarországi…
Tovább olvasom >Kiflivending – A nap videója
Sokféle extrém vendingautomatát láttunk (és mutattunk be) már, de a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >