Ezt érte el a Tesco az első félévben
A Tesco Csoport nyilvánosságra hozta a 2015/16-os üzleti év első félévének eredményeit.
A Londoni Értéktőzsdén szerdán közzétett kimutatás alapján a legnagyobb brit kiskereskedelmi vállalat egyszeri tételek nélkül számolt csoportszintű működési eredménye az augusztussal zárult hat hónapban 354 millió font (150 milliárd forint) volt, 54,6 százalékkal kevesebb a tavalyi pénzügyi év azonos időszakában mért 779 millió fontnál – közölte az MTI.
A cég sajtóközleménye az alábbiakat tartalmazza:
• Az előző év azonos időszakához viszonyított forgalom mindegyik európai Tesco piacon emelkedett, köszönhetően annak, hogy a vásárlók értékelték a frissáru területet érintő befektetéseket.
• A Tesco Európa létrehozása felgyorsította a növekedés ütemét és csökkentette a működési költségeket.
• Az Egyesült Királyságon kívüli nemzetközi piacok az előző év azonos időszakához viszonyított első féléves forgalma közel három év óta először mutat növekedést.
• A Tesco Csoport forgalma összességében 0.3%-kal csökkent, állandó árfolyamon számolva.
A féléves eredmények kapcsán David Morris, a Tesco Európa vezérigazgatója az alábbiakat nyilatkozta:
„Az első félév jó teljesítményéért minden dicséret a kollégáinkat, és minden köszönet a partnereinket és beszállítóinkat illeti.
Most minden erőnkkel azon vagyunk, hogy napról napra többet nyújtsunk a közép-európai vásárlóknak. Azáltal, hogy közép-európai vállalatainkat egységes üzletággá szerveztük, időt, pénzt és energiát takarítunk meg: ezeket pedig a vásárlóknak nyújtott ajánlatainkba forgatjuk vissza.”
Dave Lewis, a Tesco Csoport vezérigazgatójának videó üzenete az alábbi linken érhető el:
További részletek a Tesco Csoport féléves eredményeivel kapcsolatban az alábbi linken érhetők el: http://www.tescoplc.com/index.asp?pageid=164
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Kamatból több a haszon, mint húsból – a Pick Szeged eredményeinek új arányai
Látszólag szerény növekedés jellemezte 2024-ben a Pick Szeged Zrt. működését,…
Tovább olvasom >Auchan: csökkenő bevételek mellett is megsokszorozott nyereség 2024-ben
Látványos nyereségnövekedéssel zárta a 2024-es üzleti évet az Auchan Magyarország:…
Tovább olvasom >