Ezért van óriási sikere a Shein-nek
A kínai Shein még csak tíz éves, ám máris a világ legnagyobb fast fashion ruhamárkájává vált, megelőzve a spanyol Zara-t és a svéd H&M-et is.
Az e-kereskedelem terjedésével a hagyományos fast fashion üzletek mellett megjelentek az online értékesítésre fókuszáló boltok, de a Shein még tovább ment. Naponta hét-nyolcezer új ruhát tölt fel, ezzel az úgynevezett valós idejű kiskereskedelem terén vált a legnagyobb szereplővé. Az áruház elsődleges elérése az alacsony áraiban rejlik, amelyek mindenki számára elérhetővé teszik a holmikat – mutat rá a G7. Bár ennek ára a gyenge minőség, a vásárlók hajlandók elnézni ezt a hátrányt az alacsony árakért.
A Shein átlagos terméke 14 dollárba kerül, zokniktól a télikabátokig. A folyamatos akciók során pedig 1000 forintos ruhák és 2000 forintos farmerek is megvásárolhatók. Mindezt összehasonlítva a H&M 26 dolláros, vagy a Zara 34 dolláros átlagárával, a Shein nyilvánvalóan versenyelőnyt élvez árpolitikájával.
A Shein nemcsak alacsony áraival hívja fel magára a figyelmet, hanem erős közösségi média jelenlétével is. 2022-ben a világ legtöbbet letöltött shopping alkalmazásává vált, 250 millió letöltéssel év végéig, még az Amazon és az AliExpress előtt. Ebben a versenyben csak a kínai konkurens, a Temu előzi meg, amely a hazai piacon is jelentős részesedést szerzett rövid idő alatt. A Shein sikerének egyik kulcsa az ingyenes ruhákkal promózott influencer marketing a YouTube-on és a TikTokon keresztül, ahol a „Shein haul”, azaz a Sheintől rendelt ruhák bemutatása és értékelése terjedt el rohamosan.
A Shein az európai fast fashion márkákkal szemben azt az előnyt élvezi, hogy gyorsabban tud alkalmazkodni a trendekhez. A teljesen digitalizált beszállítói platformja, vagy ahogyan nevezik, a „gyár a felhőben”, lehetővé teszi a valós idejű kiskereskedelmet. A vásárlói igények alapján a rendeléseket feltöltik a platformra, ahol a beszállítók licitálhatnak rájuk. Ez az Uber platformjához hasonló rendszer gyors és hatékony kapcsolatot teremt a varrodák és az alapanyagok szállítói között.
Kapcsolódó cikkeink
Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Algoritmusok irányítják a kosarat – így alakítják át az online platformok a vásárlói döntéseket
Az impulzusvásárlás már nem csupán fogyasztói pszichológia, hanem üzleti modell:…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >