Ezért van óriási sikere a Shein-nek
A kínai Shein még csak tíz éves, ám máris a világ legnagyobb fast fashion ruhamárkájává vált, megelőzve a spanyol Zara-t és a svéd H&M-et is.
Az e-kereskedelem terjedésével a hagyományos fast fashion üzletek mellett megjelentek az online értékesítésre fókuszáló boltok, de a Shein még tovább ment. Naponta hét-nyolcezer új ruhát tölt fel, ezzel az úgynevezett valós idejű kiskereskedelem terén vált a legnagyobb szereplővé. Az áruház elsődleges elérése az alacsony áraiban rejlik, amelyek mindenki számára elérhetővé teszik a holmikat – mutat rá a G7. Bár ennek ára a gyenge minőség, a vásárlók hajlandók elnézni ezt a hátrányt az alacsony árakért.
A Shein átlagos terméke 14 dollárba kerül, zokniktól a télikabátokig. A folyamatos akciók során pedig 1000 forintos ruhák és 2000 forintos farmerek is megvásárolhatók. Mindezt összehasonlítva a H&M 26 dolláros, vagy a Zara 34 dolláros átlagárával, a Shein nyilvánvalóan versenyelőnyt élvez árpolitikájával.
A Shein nemcsak alacsony áraival hívja fel magára a figyelmet, hanem erős közösségi média jelenlétével is. 2022-ben a világ legtöbbet letöltött shopping alkalmazásává vált, 250 millió letöltéssel év végéig, még az Amazon és az AliExpress előtt. Ebben a versenyben csak a kínai konkurens, a Temu előzi meg, amely a hazai piacon is jelentős részesedést szerzett rövid idő alatt. A Shein sikerének egyik kulcsa az ingyenes ruhákkal promózott influencer marketing a YouTube-on és a TikTokon keresztül, ahol a „Shein haul”, azaz a Sheintől rendelt ruhák bemutatása és értékelése terjedt el rohamosan.
A Shein az európai fast fashion márkákkal szemben azt az előnyt élvezi, hogy gyorsabban tud alkalmazkodni a trendekhez. A teljesen digitalizált beszállítói platformja, vagy ahogyan nevezik, a „gyár a felhőben”, lehetővé teszi a valós idejű kiskereskedelmet. A vásárlói igények alapján a rendeléseket feltöltik a platformra, ahol a beszállítók licitálhatnak rájuk. Ez az Uber platformjához hasonló rendszer gyors és hatékony kapcsolatot teremt a varrodák és az alapanyagok szállítói között.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >