Ezért van óriási sikere a Shein-nek
A kínai Shein még csak tíz éves, ám máris a világ legnagyobb fast fashion ruhamárkájává vált, megelőzve a spanyol Zara-t és a svéd H&M-et is.
Az e-kereskedelem terjedésével a hagyományos fast fashion üzletek mellett megjelentek az online értékesítésre fókuszáló boltok, de a Shein még tovább ment. Naponta hét-nyolcezer új ruhát tölt fel, ezzel az úgynevezett valós idejű kiskereskedelem terén vált a legnagyobb szereplővé. Az áruház elsődleges elérése az alacsony áraiban rejlik, amelyek mindenki számára elérhetővé teszik a holmikat – mutat rá a G7. Bár ennek ára a gyenge minőség, a vásárlók hajlandók elnézni ezt a hátrányt az alacsony árakért.
A Shein átlagos terméke 14 dollárba kerül, zokniktól a télikabátokig. A folyamatos akciók során pedig 1000 forintos ruhák és 2000 forintos farmerek is megvásárolhatók. Mindezt összehasonlítva a H&M 26 dolláros, vagy a Zara 34 dolláros átlagárával, a Shein nyilvánvalóan versenyelőnyt élvez árpolitikájával.
A Shein nemcsak alacsony áraival hívja fel magára a figyelmet, hanem erős közösségi média jelenlétével is. 2022-ben a világ legtöbbet letöltött shopping alkalmazásává vált, 250 millió letöltéssel év végéig, még az Amazon és az AliExpress előtt. Ebben a versenyben csak a kínai konkurens, a Temu előzi meg, amely a hazai piacon is jelentős részesedést szerzett rövid idő alatt. A Shein sikerének egyik kulcsa az ingyenes ruhákkal promózott influencer marketing a YouTube-on és a TikTokon keresztül, ahol a „Shein haul”, azaz a Sheintől rendelt ruhák bemutatása és értékelése terjedt el rohamosan.
A Shein az európai fast fashion márkákkal szemben azt az előnyt élvezi, hogy gyorsabban tud alkalmazkodni a trendekhez. A teljesen digitalizált beszállítói platformja, vagy ahogyan nevezik, a „gyár a felhőben”, lehetővé teszi a valós idejű kiskereskedelmet. A vásárlói igények alapján a rendeléseket feltöltik a platformra, ahol a beszállítók licitálhatnak rájuk. Ez az Uber platformjához hasonló rendszer gyors és hatékony kapcsolatot teremt a varrodák és az alapanyagok szállítói között.
Kapcsolódó cikkeink
Shein ellen indított közös vizsgálatot az Európai Unió – súlyos fogyasztóvédelmi aggályok merültek fel
Közösen indított eljárást a kínai Shein webáruház ellen az Európai…
Tovább olvasom >Drasztikus drágulás a Temun és a Sheinen: Trump vámháborúja érezteti hatását
Április 25-től érezhetően megdrágultak a kínai Temu és Shein platformokon…
Tovább olvasom >Annyi a Temunak és Sheinnek Európában is?
Az amerikai kereskedelmi szigorítások hatására újabb kihívás előtt áll az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >