Ezért választják még sokan a boltokat az online vásárlás helyett
Vásárlás előtt a vevők még mindig szeretik személyesen megvizsgálni a termékeket, ami a hagyományos üzleteknek kedvez a digitális boltokkal szemben – derül ki az EY friss, 30 ország több mint 23 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.
A megkérdezettek többsége (57%) fizikai valójában akarja látni és megérinteni a kiszemelt terméket, kétharmaduk pedig egy bolti szakértő tanácsát is kikéri a nagy értékű vásárlásoknál, hogy alapos döntést hozhasson. Tízből hat válaszadó szívesen ellátogat személyesen egy kiskereskedőhöz, ha olyan kedvezményt kap, ami online nem elérhető.
A fogyasztók 68%-a szívesen fogadja a mesterséges intelligencia (MI) által személyre szabott ajánlatokat és promóciókat, de sokakat kifejezetten zavarnak az intelligens chatbotok, harmaduk pedig amiatt is aggódik, hogy az MI által javasolt árucikkek és márkák nem megbízhatóak. Az EY kutatásában részt vevők negyede szerint az online vásárlás során gyakran túl körülményes a termékek visszatérítése vagy cseréje, és minden harmadik válaszadó elégedetlen a gyenge ügyféltámogatással és az ügyfélszolgálati asszisztenssel történő kapcsolattartással is. //
Kapcsolódó cikkeink
Már 300 kiállító regisztrált a düsseldorfi EuroCIS 2025 vásárral
2025. február 18-20. között az európai kiskereskedelmi technológiai iparág ismét…
Tovább olvasom >Nagykereskedelmi trendek 2024 után: Tech, AI, fenntarthatóság…
A nagykereskedelmi iparág jelentős átalakuláson megy keresztül, amelyet a változó fogyasztói…
Tovább olvasom >Alkalmazkodás és megújulás
Az elmúlt időszak kihívásai arra kényszerítették a hazai nagykereskedelmi szektort,…
Tovább olvasom >További cikkeink
FAO: Itt az idő, hogy valósággá tegyük az egészséges, tápláló és megfizethető étrendhez való jogot
Az idei élelmezési világnap témája „Az élelemhez való jog a jobb életért…
Tovább olvasom >Stabilizálódott a termőterület nagysága a hazai dohányágazatban
Az ágazat szereplői bizakodással vetették bele magukat az idei munkába…
Tovább olvasom >Beindulnak az online előfizetéses hűségprogramok Magyarországon
Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes…
Tovább olvasom >