Ezért egyre drágább a rizs világszerte
India a világ legnagyobb rizsexportőre, azonban most 20 százalékos vámot vetett ki a párolt rizs exportjára. Ezzel a lépéssel a világ legnagyobb rizsexportőre tovább csökkentheti szállítmányait, és növelheti a globális rizs árát. Az indiai kormány úgy tűnik, az élelmiszer-infláció csökkentése érdekében hozott intézkedéseket, ami különösen a jövő évi választások előtt fontos szempont.

Egyre drágul a rizs
Múlt hónapban India már meglepte a vásárlókat azzal, hogy betiltotta a népszerű fehér rizs exportját, ami miatt a párolt rizs iránti kereslet emelkedett, és ennek ára is rekordmagasságba emelkedett. Az új vámmal a párolt rizs ára az indiai, thaiföldi és pakisztáni szállítmányok árszintjéhez emelkedhet, ami nehezítheti a vevők számára a választást – írja a Reuters.
Az indiai rizsexport az összes kivitel 40 százalékát teszi ki, és a világ rizsárak már korábban is emelkedtek India korábbi exportkorlátozásai miatt. A mostani intézkedés az indiai kormány szándékát mutatja, hogy az élelmiszer-inflációt csökkentse a választások előtt. Ennek eredményeként India nemcsak a rizs, hanem más élelmiszertermékek exportját is korlátozta, mint például a búza és a cukor. Az élelmiszerárak világszerte változékonyságot mutatnak az orosz–ukrán konfliktus és az időjárás ingadozása miatt.
Kapcsolódó cikkeink
Idén végre beindulhat a gazdasági növekedés
Elsősorban az élénkülő fogyasztásnak köszönhetően idén 2 százalékkal nőhet a…
Tovább olvasom >Az árrés nagyon nem a profit, de akadnak rá nemzetközi példák is
A március 17-től élő árrésstop bevezetése nem volt teljesen váratlan,…
Tovább olvasom >A globális kihívások ellenére 2025-ben is a kitörési pontokat keresik a kkv-k
A 2025-ös gazdasági előrejelzések szerint a vállalkozásoknak számos kihívással kell…
Tovább olvasom >További cikkeink
Idén végre beindulhat a gazdasági növekedés
Elsősorban az élénkülő fogyasztásnak köszönhetően idén 2 százalékkal nőhet a…
Tovább olvasom >Kozák Tamás: Az állami árszabályozás nem megoldás az inflációra
A kiskereskedelemben zajló piaci folyamatok egyre inkább reflektorfénybe kerülnek, különösen…
Tovább olvasom >EY-kutatás: a fogyasztói benyomásnak kulcsszerepe van az üzleti sikerben
A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb…
Tovább olvasom >