Ezermilliárd forint fölé került a SPAR 2023-ban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 06. 20. 11:11

A SPAR Magyarország márkaforgalma a 2023-as évben 1060,3 milliárd forint volt. A vállalat csaknem 10 milliárd forintból öt új üzletet nyitott, négyet pedig modernizált. Emellett folytatódott a perbáli húsüzem korszerűsítése és a hazai vállalkozások támogatása.

SPAR logo nagy

Heiszler Gabriella
elnök-ügyvezető
igazgató
SPAR Magyarország

Összesen 641 üzletet működtetett az elmúlt év végén a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. A franchise-hálózat üzleteivel együtt a cégcsoport 17 ezer munkatársnak biztosít megélhetést, ezzel az ország egyik legnagyobb munkaadója.

Csaknem 10 milliárd üzletfejlesztésre

Az elmúlt év legnagyobb, hárommilliárd forintos fejlesztése Debrecenben valósult meg, ahol megnyitotta kapuit a város második INTERSPAR-áruháza. Sárospatakon csaknem 750 millió forintból nyílt új, 984 négyzetméter alapterületű szupermarket. Békéscsabán is új, 120 millió forintból átalakított szupermarket nyitotta meg kapuit a vásárlók előtt. A fővárosban szintén bővült a SPAR-hálózat: a vállalat a Fehérvári úton adott át új, több mint 300 millió forintból elkészült, családias City SPAR üzletet. Budapest 15. kerületében, a Szentmihályi úton pedig 1,35 milliárd forintos beruházással 700 négyzetméteres SPAR szupermarket nyílt. Mindezek mellett a cég modernizálta körmendi és 3 budapesti üzletegységét is.

A SPAR hazai alapítása óta mintegy 539 milliárd forint értékű beruházást valósított meg Magyarországon.

Tovább bővült 2023-ban is a SPAR partner program

A vállalat franchise-hálózata 25 üzlettel bővült 2023-ban. Így a 2012 óta működő és folyamatosan fejlődő franchise-hálózat 273 üzlettel büszkélkedhet, amelyek 2023-ban 134,5 milliárd forintos forgalmat értek el összesen.

Évről évre emelkedő forgalmat ér el a 2019-ben indult SPAR online shop is, amely ma már az ország több mint 200 településén szállítja házhoz a megrendelt termékeket. 2023-ban Győrben, Keszthelyen, Pápán, Debrecenben, Szolnokon, Pécsen és Zalaegerszegen indult el a házhozszállítási szolgáltatás.

Modern környezet és csúcstechnológia

A Regnum két egységéből tavaly 1,2 millió kg bontott marhahús, 25,6 millió kg bontott sertéshús és 37,6 millió kg saját márkás termék került a SPAR-üzletekbe. A bicskei üzem nettó forgalma 2023-ban 65,92 milliárd forint, míg a perbálié 11,41 milliárd forint volt.

Tavaly a perbáli üzemegységben a korábbi fejlesztések folytatásaként mintegy 1,1 milliárd forintból új polcrendszerrel bővült a segédanyagraktár, átalakult a gépészet egy része, korszerűbb lett a világítás, valamint takarékos és környezetbarát, szén-dioxid-alapú hűtési rendszer épült ki. Az üzemfelújítás mellett kibővített tárgyalóval, felújított irodai mosdókkal, új dolgozói étkezővel és tálalókonyhával is gyarapodott a perbáli telephely.

A SPAR enjoy. convenience üzemet zöldmezős beruházás keretében mintegy 1,2 milliárd forintból építette fel a vállalat 2018-ban. Az üzem fejlődése töretlen: 2023-ban 977,6 tonna legyártott saláta, krém és mintegy 3 millió szendvics került az SPAR egységeibe.

Törődés az alkalmazottakkal és a hazai vállalkozókkal

– Cégünk tavaly 8,7 milliárd forintot fordított az éves bérfejlesztésre, számos képzésen vehettek részt a munkavállalók: az elmúlt évben több mint 1500 munkatárs részesült szakoktatásban. A 2019-ben indult SPAR Vezetői Akadémia fejlesztő programjainak fókuszában 2023-ban is a hosszú távú sikeres működéshez szükséges vezetői készségek álltak – ismerteti Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország Kft. elnök-ügyvezető igazgatója.

A SPAR Magyarország segíti a hazai kisvállalkozásokat, hogy termékeikkel megjelenhessenek áruházaiban. Az idei, immár 4. Hungaricool verseny után 9 nyertes márka 37 új terméke vált elérhetővé az INTERSPAR-hipermarketek polcain.

A 2021-ben elindított Régiók Kincsei program szintén a hazai kistermelők piacra jutási esélyeit javítja. A vállalat első lépésként 6 nagyvárosban alakított ki régiós központokat a beszállítói lánc lerövidítése érdekében, 2023-tól kezdve pedig már Budapesten is elérhetővé váltak a hazai kisvállalkozások, termelők kiváló minőségű magyar termékei. (x)

Kapcsolódó cikkeink