Ezermilliárd dollár fölé nőhet a szórakoztató elektronikai ipar bevétele
Az okostelefonok és a táblagépek révén az idén minden korábbinál nagyobb, ezermilliárd dollárt is meghaladó bevételre tehet szert a szórakoztató elektronikai ipar az ágazat amerikai szereplőit tömörítő szövetség (CEA) előrejelzése szerint.
A legnagyobb iparági bemutató, a Las Vegasban kedden kezdődött CES megnyitójára időzített előrejelzés szerint a gyártók összesített bevétele 1.038 milliárd dollár lehet az idén, 5 százalékkal nőhet az egy évvel korábbi 993 milliárd dollárhoz képest. A szórakoztató elektronika így már csak alig néhány nagyságrenddel marad el az autógyártástól; az újautó-értékesítésből származó bevétel a legutóbbi, 2010-es adatok szerint 1.675 milliárd dollár volt világszerte.
Az ágazat súlyának növekedése, valamint a mobil eszközök népszerűségének növekedése mellett ugyancsak meghatározó trend az átrendeződés a feltörekvő térségek javára – jósolja a CEA. Az előrejelzés szerint az ázsiai és a latin-amerikai térségben a bevétel 18 százalékkal nő az idén 2011-hez képest, Amerikában viszont stagnál, Nyugat-Európában pedig akár csökkenhet is, ha nem enyhül az euróövezeti válság.
A fejlett ipari országokban a gyártók összesen 557 milliárd dollár értékben adhatnak el új szórakoztató elektronikai készülékeket, berendezéseket, a feltörekvő térségekben realizált bevétel pedig már csak alig 70 milliárddal marad el ettől, 482 milliárd dollár lehet 2012-ben.
Az egyes terméktípusokat tekintve az okostelefon és a táblagép ad leginkább lendületet az ágazatnak. Az idén a teljes bevétel 22 százaléka származik okostelefon-értékesítésből, ami 228 milliárd dollárt jelent. Táblagépek forgalmazásából tavaly 39 milliárd dollár bevétel keletkezett, ez az összeg 59 százalékkal nő az idén – ismertette a CEA prognózisát a Handelsblatt című német üzleti lap.
Ugyanakkor az okostelefon és a táblaszámítógép diadalmenete miatt számos más terméktípus háttérbe szorul, az mp3-lejátszók, a navigációs berendezések és digitális kamerák értékesítése például egyre nehezebben megy. Hasonlóan nehéz a sorsa azoknak a gyártóknak, amelyek későn kapcsolódtak be egy-egy trendbe; ezt mutatja egyebek között a Nokia lemaradásának és az Apple előretörésének példája az okostelefon-piacon.
A CES péntekig tart, a vásáron több mint 2.700 gyártó együttvéve nagyjából 20 ezer különböző terméket mutat be. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >