Ezek az ágazatok szenvedik meg legjobban a koronavírust
A kínai koronavírus hatásai ma már világszerte érezhetők, de vannak olyan vállalatok és iparágak, melyeket különösen kellemetlenül érintenek a betegség gazdasági következményei – írja az origo. A Business Insider összegyűjtött néhányat a legnehezebb helyzetben lévő területekből.
A kínai koronavírusnak már a makrogazdasági hatásaitól is elkezdtek félni az elemzők. Az amerikai jegybank például jelezte, a betegség az egész világgazdaság növekedésére nézve kockázatot jelent, különösen, hogy számos vállalat leállította a kínai termelését.
Van azonban néhány vállalat és iparág, amely különösen nehéz helyzetbe került a vírus következtében. A Business Insider elemzői ezek közül emeltek ki néhányat.
A teljes szépségipar
A UBS épp egy hete tett közzé egy jelentést, amelyben kiemelte, a koronavírus a teljes globális szépségipar számára gazdasági kockázatot jelent.
Ennek egyszerűen az az oka, hogy a szektor nagyon erősen függ a turistáktól.
Ahogy pedig a kínai vásárlók száma megcsappan, az egész iparág bajba kerül.
A UBS elemzői kiemelték, az Estée Lauder különösen nagy fenyegetésnek van kitéve a turisták vásárlásainak csökkenésével, mivel a vállalat ázsiai bevételeinek felét a kínai fogyasztók adják.
Apple
Az egyes márkák közül az elemzés kiemelte az Apple-t, miután a Moody’s még január végén hangsúlyozta, a koronavírus időszakosan le fogja lassítani a vállalat erős profit-növekedési lendületét. A márka kínai növekedését ugyanis jelentősen korlátozza a betegség.
Az Apple elég erős ahhoz, hogy átvészelje a leállásokatFORRÁS: AFP/RF/STR
Ezzel együtt az Apple még viszonylag könnyen megúszhatja a válságot, mivel az elemzők szerint az iPhone gyártója képes alternatív beszállítókat használni. Ráadásul az Apple igen erős pénzügyi háttérrel rendelkezik ahhoz, hogy relatíve könnyedén átvészelje a kínai piac időszakos megroppanását.
A luxusruházatok
A luxusmárkák körében számos vállalat támaszkodik igen erősen a kínai vásárlókra, de a Reuters elemzése külön is kiemelte a Burberry esetét.
A társaságnak 64 üzlete van Kínában, melyből 24-et be kellett zárnia (időszakosan) a koronavírus terjedése miatt.
Nem véletlen, hogy Marco Gobbetti vezérigazgató jelezte, a betegség egyértelműen negatív hatást gyakorol a luxusszektorban mutatkozó keresletre.
Az iparágban természetesen további kockázatot jelent a vírus globális terjedése, de ettől függetlenül a UBS említett jelentése is hangsúlyozta, a szektort különösen kellemetlenül érintik a hatások.
The Walt Disney Company
A Deadline számításai szerint a Disney számára összesen 175 millió dolláros kiesést jelent majd, ha a Sanghajban és Hongkongban lévő parkjai két hónapig zárva tartanak. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát
Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát – ismertette az Agárminisztérium…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >