Ezek az ágazatok szenvedik meg legjobban a koronavírust
A kínai koronavírus hatásai ma már világszerte érezhetők, de vannak olyan vállalatok és iparágak, melyeket különösen kellemetlenül érintenek a betegség gazdasági következményei – írja az origo. A Business Insider összegyűjtött néhányat a legnehezebb helyzetben lévő területekből.
A kínai koronavírusnak már a makrogazdasági hatásaitól is elkezdtek félni az elemzők. Az amerikai jegybank például jelezte, a betegség az egész világgazdaság növekedésére nézve kockázatot jelent, különösen, hogy számos vállalat leállította a kínai termelését.
Van azonban néhány vállalat és iparág, amely különösen nehéz helyzetbe került a vírus következtében. A Business Insider elemzői ezek közül emeltek ki néhányat.
A teljes szépségipar
A UBS épp egy hete tett közzé egy jelentést, amelyben kiemelte, a koronavírus a teljes globális szépségipar számára gazdasági kockázatot jelent.
Ennek egyszerűen az az oka, hogy a szektor nagyon erősen függ a turistáktól.
Ahogy pedig a kínai vásárlók száma megcsappan, az egész iparág bajba kerül.
A UBS elemzői kiemelték, az Estée Lauder különösen nagy fenyegetésnek van kitéve a turisták vásárlásainak csökkenésével, mivel a vállalat ázsiai bevételeinek felét a kínai fogyasztók adják.
Apple
Az egyes márkák közül az elemzés kiemelte az Apple-t, miután a Moody’s még január végén hangsúlyozta, a koronavírus időszakosan le fogja lassítani a vállalat erős profit-növekedési lendületét. A márka kínai növekedését ugyanis jelentősen korlátozza a betegség.
Az Apple elég erős ahhoz, hogy átvészelje a leállásokatFORRÁS: AFP/RF/STR
Ezzel együtt az Apple még viszonylag könnyen megúszhatja a válságot, mivel az elemzők szerint az iPhone gyártója képes alternatív beszállítókat használni. Ráadásul az Apple igen erős pénzügyi háttérrel rendelkezik ahhoz, hogy relatíve könnyedén átvészelje a kínai piac időszakos megroppanását.
A luxusruházatok
A luxusmárkák körében számos vállalat támaszkodik igen erősen a kínai vásárlókra, de a Reuters elemzése külön is kiemelte a Burberry esetét.
A társaságnak 64 üzlete van Kínában, melyből 24-et be kellett zárnia (időszakosan) a koronavírus terjedése miatt.
Nem véletlen, hogy Marco Gobbetti vezérigazgató jelezte, a betegség egyértelműen negatív hatást gyakorol a luxusszektorban mutatkozó keresletre.
Az iparágban természetesen további kockázatot jelent a vírus globális terjedése, de ettől függetlenül a UBS említett jelentése is hangsúlyozta, a szektort különösen kellemetlenül érintik a hatások.
The Walt Disney Company
A Deadline számításai szerint a Disney számára összesen 175 millió dolláros kiesést jelent majd, ha a Sanghajban és Hongkongban lévő parkjai két hónapig zárva tartanak. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >Sminkek és illatok – Újdonságok a szépségiparban
Az utóbbi években a dekorkozmetika piacán tapasztalható dinamizmus és folyamatos…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >