Ezeket a gépeket veszik a magyarok, ha beüt a kánikula
A nyári melegben magától értetődően nagyon fogynak a különböző, lakások hűtését szolgáló készülékek. Az Euronics eladási adatai pedig azt mutatják, hogy már nem csak a drága és komoly szerelési és karbantartási igényű split klímákat vesszük, egyre több vásárló keresi az egyszerűbb, pénztárcabarát megoldásokat.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/06/Euronics-1.jpeg)
A magyarok a modern berendezéseket szeretik
A májustól júniusig tartó, a hűtőberendezések vásárlásának első felfutását jelentő időszakban az üzletlánc összesen mintegy 165 százalékkal több ventilátort, léghűtőt és mobilklímát adott el, mint tavaly.
Az elérhető három eszköztípus közül a mobilklímák jelentik a felső kategóriát, ezek a hagyományos klímákhoz hasonló elven működnek, de nem használnak külön belső és külső egységet. Ezeknek az ára is magasabb – jellemzően 100-150 ezer forint közé tehető – ennek ellenére az értékesített készülékek száma közel megkétszereződött az előző év azonos időszakához képest, és több mint háromszor annyit adott el a cég, mint két éve. A ventilátorok és a léghűtők – egyszerűbb, hidegvizes tartályt használó klímakészülékek – eladásaiban kétszámjegyű emelkedés volt egy év alatt.
Az idei évben a legnépszerűbb termékek az állóventilátorok, az asztali ventilátorok és a mobilklímák voltak, ebből látható, hogy a vásárlók egy jelentős része kifejezetten az egyszerűbb, kevésbé költséges megoldásokat keresi, de a mobilklímák esetén is inkább a közepes árkategória a kelendő.
„Ebben az időszakban a hűtőberendezések természetesen igazi slágerterméknek számítanak a mi üzleteinkben is. A szezon még bőven tart, és ha a kánikula továbbra is velünk marad, további 20 százalékos bővüléssel számolunk eladásainkban a nyár végéig” – mondta el Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezetője. „Ahogy számos egyéb terméknél, ezen a piacon is az okos funkciók jelentik a legújabb innovációt; egyre több felhasználó keresi a lehetőséget, amivel egy alkalmazás letöltése után telefonról, akár távolról is tudja vezérelni a megvásárolt terméket. Így a munkából való hazainduláskor beindított készülékkel a megérkezés idejére már kellemes hőmérséklet várhat az otthonunkban”
– tette még hozzá a vezető.
Kapcsolódó cikkeink
Hőségriadó és akciós készültség: így reagálnak a hazai boltláncok a kánikulára
Magyarországon is megérkezett a nyár, és vele együtt a kánikulás…
Tovább olvasom >Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő
Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi…
Tovább olvasom >Sallangmentes reklámokkal újít az Euronics
Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >