Ezek lesznek a 2024-es nyár legnagyobb slágerei a turizmusban

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 06. 04. 11:21

Az instabil gazdasági helyzet és az ingadozó árfolyamok ellenére a turizmus ágazata 2024-ben továbbra is virágzik. A Mastercard Economics Institute legújabb „Travel Trends 2024” jelentése szerint az idegenforgalom erős növekedése figyelhető meg, ami a légiforgalom utolsó tíz legjövedelmezőbb napjából kilencet is magába foglal az idei évben – szúrta ki a Pénzcentrum.

Mennek a gazdaságos úti célok is

Európai és globális turizmus trendjei

A jelentés alapján Európa a turizmus egyik legellenállóbb ágazatának bizonyul. A különösen erős növekedés az amerikai turisták növekvő számában is megmutatkozik, akik a leginkább Spanyolországot, Portugáliát és az Egyesült Királyságot részesítik előnyben. Az európai turisták által eltöltött éjszakák száma is növekedett, a 2019-es 2,88 milliárdról 2023-ban 2,91 milliárdra emelkedett.

Népszerű és megfizethető úti célok

2024 nyarának legkeresettebb úti célja München lesz, köszönhetően egy jelentős nemzetközi sporteseménynek. Ezt követik olyan városok, mint Tirana, Nizza, Korfu és Isztambul. A legnagyobb növekedést a megfizethető tengerparti helyszínek, mint Albánia, Horvátország és Törökország tapasztalják.

Luxus és gazdaságos úti célok

Az olasz Taormina és Rimini, valamint a francia Riviéra városai, mint Ramatuelle, Saint-Tropez és Cannes az európai legdrágább nyári úti célok közé tartoznak. Ellenben, Kelet-Európa fővárosai, mint Budapest, Bukarest, Prága és Varsó, valamint a spanyol tengerpartok, mint a Costa Brava és Costa Del Sol, gazdaságosabb alternatívákat kínálnak.

Holtszezon és tartózkodási Idő

A klasszikus nyári hónapok helyett egyre több európai turista a május-júniusi és szeptember-októberi holtszezont részesíti előnyben. Az elmúlt tíz évben a holtszezonban eltöltött üdülések aránya 1.8 százalékponttal növekedett. A jelentés szerint minden 6 Celsius-fokos hőmérséklet-emelkedéssel együtt a turisták várható tartózkodási ideje is növekszik.

Élménygazdaság

Az európai fogyasztók egyre inkább maradandó élményekre költenek, az éjszakai életben eltöltött kiadások különösen magasak az Egyesült Királyságban. A jelentés szerint ez a trend várhatóan tovább erősödik, mivel a turisták egyre jobban előtérbe helyezik a magával ragadó élményeket.

Ezek a trendek világosan mutatják, hogy az utazási vágy és a turizmus iránti érdeklődés továbbra is életben marad, függetlenül a globális gazdasági kihívásoktól.

Kapcsolódó cikkeink