Ez volt az idei év top úti célja a magyar nyaralók körében
Horvátországba utaztak a legtöbben idén nyáron azok közül, akik az Aegon internetes felületén kötöttek utasbiztosítást, az utazás átlagos hossza hat nap volt, a biztosító adatai szerint. A Covid után megélénkülő utazási piacon az Aegon becslése szerint az utazók fele már köt biztosítást. Hogy megéri napi egy kávé áráért előrelátónak lenni, azt az is mutatja, hogy az előrelátó utazóknak idén is sok esetben kellett megtéríteni a sürgősen felmerült orvosi költségeit.
Az idei nyáron is Horvátország volt a legnépszerűbb úti cél a magyarok körében, de a horvát Adria mellett sokan választották pihenésük helyszínéül Görögországot és Olaszországot is – derült ki az Aegon utasbiztosítási adataiból. A biztosító honlapján minden eddiginél többen, mintegy negyvenezren kötöttek utasbiztosítást, ezzel a valaha volt legeredményesebb nyarat zárta az online értékesítés. Az adatok szerint a legtöbben gépkocsival utaztak, és többségében voltak a családi konstrukciót igénylők. A nyaralás átlagos hossza hat nap volt.
A Biztosító tapasztalatai szerint az utóbbi években, elsősorban a koronavírus-járványnak köszönhetően jelentősen nőtt azok száma, akik rászánják napi egy kávé, vagy fagylalt árát az utasbiztosításra: az utazók csaknem fele ma már az előrelátók táborába tartozik. A nyári vakációkon leggyakrabban különböző kisebb-nagyobb strandbalesetek, gyomorrontás-szerű panaszok és gépjárműkárok érik az utazókat külföldön. Az utasbiztosítás ezért valóban kifizetődő, amit az is mutat, hogy az Aegonnál utasbiztosítást kötők nagy arányban vették igénybe a biztosítást. Vezető káreseménynek továbbra is a betegséggel kapcsolatos esetek számítanak (összes káreset közel 40%-a), ezt követik a poggyásszal kapcsolatos káresemények (összes káreset közel 22%-a). Gépjármű asszisztenciát a biztosító segítségére szoruló ügyfelek 18,8% százaléka vett igénybe. Baleseti és koronavírus miatti kártérítésben a károsult biztosítottak 16,1, illetve 6,9 százaléka részesült.
Kapcsolódó cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Az idei első félévben is töretlenül bővült a globális hotelipar
Az előző év kiugró eredményeihez képest is képes volt tovább…
Tovább olvasom >NGM: szeptemberben 1,5 millió vendég pihent hazánkban, tovább nőtt a turizmus teljesítménye
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >