Ez már tényleg bőrre megy!

Szerző: Budai Klára Dátum: 2025. 04. 28. 15:30

A testápolási szektorban az elmúlt időszakban az innováció és a fenntarthatóság került előtérbe. A természetes összetevők és a környezetbarát megoldások egyre nagyobb szerepet kapnak, miközben a fényvédők és önbarnítók iránti kereslet is folyamatosan emelkedik.

A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.

A magyar testápolási piac 2024-ben mérsékelt növekedést mutatott, főként az infláció hatására. Az értékesítés értékben felfelé mozdult, míg a volumen kategóriánként eltérően alakult: míg például a testápolók és fényvédők esetében bővülés volt tapasztalható, addig más szegmensekben stagnálás vagy enyhe csökkenés jelentkezett. A vevők árérzékenyebbé váltak, így a saját márkás termékek térnyerése folytatódott.

A kiskereskedelmi csatornák között az online értékesítés folyamatosan növekedett, bár a hagyományos bolti eladások továbbra is dominálnak. A drogériák meghatározó szereplők maradtak, míg a diszkontláncok is erősödtek az árérzékeny vásárlók körében. Az akciók és hűségprogramok jelentős hatással voltak a beszerzési szokásokra.

A testápolók szegmensében az alap hidratálók kereslete csökkent, míg a speciális hatóanyagokkal ellátott árucikkek iránti igény növekedett. Az anti-aging és regeneráló készítmények forgalma bővült. A prémium kategóriás testápolók értékesítése megugrott, míg az alacsonyabb árkategóriában az akciós termékek voltak kelendőbbek.

A fenntarthatósági szempontok egyre fontosabbá váltak a fogyasztók körében, így az újrahasznosított csomagolások, vegán és állatkísérlet-mentes formulák irányában megélénkült az érdeklődés.

Az alap hidratálók kereslete csökkent, míg a speciális hatóanyagokkal ellátott árucikkek iránti igény növekedett

Tudományos alapokon

A Ceralbin egy innovatív, kifejezetten száraz bőr ápolására megalkotott dermokozmetikai márka, amely egyedi formuláival segít helyreállítani és fenntartani annak egészséges szerkezetét. A Ceralbin termékei nem csupán a hidratálásra fókuszálnak, hanem a lipidhiány pótlására is, hiszen a bőr természetes védőrétegének megőrzése elengedhetetlen a tökéletes működéshez. Különleges összetételüknek köszönhetően segítenek az extrém szárazság, az irritáció és a kiszáradással járó kellemetlen tünetek enyhítésében. Bőrgyógyászatilag tesztelt receptúrával készülnek, biztosítva a hatékonyságot és a bőrbarát összetételt.

Dr. Argay Márton
tulajdonos, fejlesztő
Ceralbin

– Célunk, hogy még specializáltabb, funkcionális bőrápoló megoldásokat kínáljunk. Ennek részeként nemrégiben befejeztük egy babatermékcsalád fejlesztését, amely a legkisebbek érzékeny bőrének megfelelő gyengéd ápolást biztosít. Maximálisan illeszkedik a Ceralbin alapelveihez: a lipidpótlás és a bőr természetes védekezőképességének támogatása kiemelt szerepet kap – mondja dr. Argay Márton, a Ceralbin Kft. tulajdonosa és fejlesztője.

– Nemcsak a bőrápoló készítmények hatékonyságára törekszünk, hanem a mögöttük álló tudományos alapokat is ki­emelten kezeljük. A személyes márkaépítés és a szakértelem együttesen adja portfóliónk egyediségét. A Ceralbin filozófiája az innovatív gyógyszerészeti megközelítés és a bőr sajátos igényeire szabott célzott ápolás ötvözésére épül. Minden egyes termékünk a legújabb tudományos eredményekre és dermatológiai kutatásokra alapozva készül, hogy mélyreható választ nyújtson a száraz bőrrel kapcsolatos problémákra – emeli ki dr. Argay Márton.

 

A prémium kategóriás testápolók értékesítése megugrott, míg az alacsonyabb árkategóriában az akciós termékek voltak kelendőbbek

Fókuszban a fényvédelem

Kelen Réka
kereskedelmi
és marketingvezető
Dr.Kelen

Kelen Réka, a Dr.Kelen kereskedelmi és marketingvezetője elmondja, hogy a fényvédők, önbarnítók és narancsbőr elleni szerek leginkább a drogériákban keresettek. Ennek oka, hogy itt érhető el a legszélesebb választék, és a vásárlóknak lehetőségük van a termékeket kézbe venni, kipróbálni.

– A naptej kiemelten bizalmi kozmetikum, hiszen, ha nem biztosít kellő védelmet, komoly következményei lehetnek. Ezért a fogyasztók elsősorban ismert, hosszú évek óta jelen lévő márkákat választanak. A Dr.Kelen SUN naptejek 1992 óta bizonyítják megbízhatóságukat, így minden újításunkat nagy bizalommal fogadják – hangsúlyozza Kelen Réka.

Tapasztalata szerint a fényvédelem már nem csupán a nyaralás része, hanem a mindennapokban is központi szerepet kap, különösen az arcbőr védelmében. Gyermekek esetében kiemelt figyelmet fordítanak a szükséges védelemre, és a legmagasabb faktorszámú (F50) opciókat keresik. A felnőttek körében is fokozódik az igény a magas faktorszámú naptejek iránt. A magas szintű UV-védelem ma már alapvető elvárás, emellett pedig egyre többen részesítik előnyben az organikus összetevőket és a tartósítószer-mentes formulákat.

– A legtöbben gyors és természetes hatású barnulásra vágynak. Erre az igényre válaszul fejlesztettük ki barnulásgyorsító spray-nket két változatban, amelyek felgyorsítják a barnulási folyamatot, miközben hidratálják és ápolják a bőrt. Az optimális fényvédelemmel együtt alkalmazva gyors, egyenletes és biztonságos barnulást tesznek lehetővé – tájékoztat Kelen Réka. 

A fényvédők, önbarnítók és narancsbőr elleni szerek leginkább a drogériákban keresettek

//

 

Belép a kiskereskedelembe az AVON

Az AVON az elmúlt több mint 135 év alatt a világ egyik legismertebb szépségápolási márkájává vált. Nem csak az innovatív és jó minőségű termékeik, hanem az a sajátos értékesítési mód is ikonikus védjegyük lett, amivel eljutottak a fogyasztókhoz.

A Tanácsadói hálózat továbbra is a vállalat egyik alappillére marad, miközben a változó igényekhez igazodva új kereskedelmi csatornán is megjelenik a márka, hogy a szépségápolás iránt érdeklődők szélesebb köréhez juthasson el. Az AVON ezért hazánkban is belép a kiskereskedelmi piacra, áprilistól a dm országos hálózatában is kaphatóak a márka bizonyos elemei.

– Ez lehetőséget teremt arra, hogy új közönséget szólíthassunk meg és számukra is elérhetővé váljanak a termékeink. Az együttműködésünk a dm-mel egy olyan kollaboráció, amelyhez az olyan közös értékeink szolgáltatnak partneri alapot, mint a vásárlóközpontú megközelítés, a minőség iránti elkötelezettség, a könnyű hozzáférhetőség és a fenntarthatóság – nyilatkozza Olasz Henrietta, az AVON Magyarország ügyvezető igazgatója.

Az AVON termékek előreláthatólag május közepétől már mindegyik dm-ben megtalálhatók lesznek, valamint megvásárolhatók a dm online felületén is. A dm-ben nem a teljes AVON termékskála lesz elérhető, ellenben az arcápolás, testápolás, parfüm- és sminkkategóriákon belül a kiemelkedő kozmetikumok mind felsorakoznak majd.

– A szortimentünk bővítésével, optimalizálásával folyamatosan azon dolgozunk, hogy vásárlóink minél szélesebb köre találja meg a számára ideális termékeket – teszi hozzá Kanyó Roland, a dm Kft. marketing és PR-menedzsere. //

 

Lépéselőnyben a lábápolás

A gazdasági visszaesés és az infláció hatása a lábápolási termékek piacán is megmutatkozott. A fogyasztók óvatosabbá váltak a kiadásaikkal, ami befolyásolhatta a nem alapvető termékek, például a lábápolási cikkek iránti keresletet.

Balajti Péter
alapító, tulajdonos
Herbiovit

– Eladásaink mennyiségben mindössze 2-3%-kal növekedtek 2024-ben az előző évhez képest – avat be Balajti Péter, a Herbiovit márka megálmodója és tulajdonosa.

A szakember rávilágít, hogy a gyors alkalmazkodás ma kulcsfontosságú. Az eladóknak minden lényeges információt biztosítaniuk kell a vásárlási döntésekhez, hogy megfeleljenek a digitális generáció elvárásainak. Miközben a fizikai boltok szerepe csökken, az e-kereskedelem folyamatosan erősödik. A lábápolási termékek előnyös helyzetben vannak, hiszen a fogyasztók jól ismerik ezeket, így könnyebben választják az online beszerzést, ami az értékesítés növekedését segíti.

– A Herbiovit célja, hogy megújítsa a gyógynövényes kozmetikumok piacát. Az iparág jelentős része még mindig elavult, sokan továbbra is parabéneket használnak tartósításra, pedig a tudatos vásárlók ezeket már kerülik – jegyzi meg Balajti Péter.

Az emberek egyre inkább az egészségtudatos komponenseket keresik, ami a lábápolási cikkek esetében is meghatározó szempont.

– Kis márkaként még növekedési pályán vagyunk, folyamatosan bővül a forgalmunk. Egyelőre az alapok átalakításán dolgozunk, kizártuk a felesleges alkotóelemeket. Hiszek a minősítésekben és a garanciákban, ezért újdonságaink már egyre több elismert hatóanyagot fognak tartalmazni – ismerteti a Herbiovit alapítója és tulajdonosa. //

 

Előretörnek a stiftek

Az NIQ kiskereskedelmi indexe szerint 2024-ben 34 milliárd forintos forgalmat generált a dezodorpiac, ez 14%-kal haladja meg a 2023-ban mért összeget. Ezzel párhuzamosan a kategória átlagos árszínvonala tovább emelkedett: míg 2022 és 2023 között 19%-os növekedés volt tapasztalható, addig 2023 és 2024 között a termékek további 10%-kal drágultak. Az árszínvonal-emelkedés ellenére több dezodort adtak el darabban és volumenben is, utóbbi mutatószámban 4%-os bővülést regisztráltunk.

Vendégszerző:
Páll Balázs
analytic insight associate
NIQ

A dezodorok piacán a drogérialáncok dominálnak, a teljes forgalom több mint felét adva, részesedésüket tovább növelve. Bár a hipermarketek szerepe csökken a kategóriában, a dezodorok forintban mért eladásának közel egyötöde továbbra is ezen üzletekben realizálódott. A szupermarketek, a diszkontláncok, a helyi hagyományos élelmiszerláncok és egyéb csatornák adták a piac negyedét. A drogériák mellett a diszkont áruházak tudták tovább növelni értékbeli részesedésüket.

A dezodorok piacán a forgalom 95%-át a gyártói termékek adták, a maradék 5%-ot a saját márkák tették ki 2024-ben. Volumen tekintetében a gyártói márkák részesedése 90% alatt marad, azonban erősödött a kereskedői márkákkal szemben.

Típust tekintve a sprays dezodorok a legkeresettebbek, a forintban mért eladások közel felét az ilyen verziójú termékek adják, ahogy 2023-ban is. A legdinamikusabb emelkedést tavaly a stift formátumú dezodorok könyvelhették el, amelyek 20%-kal bővültek értékben, és mennyiségben is 13%-kal növekedtek. Ennek köszönhetően 2024-re már a kategória értékesítésének negyedéért feleltek. A harmadik legnagyobb forgalmat a golyós dezodorok generálják, ezen termékek a kategória értékbeli eladásának 16%-át adták. A fennmaradó 10%-os piacrészen a krém, gél állagú és pumpás változatok osztoztak. //

Kapcsolódó cikkeink