Ez lett a „GenZ dolce vita” életérzés kötelező kelléke

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 05. 26. 11:30

A közösségi médiában terjedő sok értelmetlen és néha káros divat között egy váratlanul hasznos trend is megjelent, amelynek köszönhetően hódítanak a cukormentes és természetes ízesítésű ásványvizek a fiatalok körében. Utánajártunk, mi ennek a háttere.

Szakértők szerint a Z generációhoz tartozó fiatalok összes érzékszervük stimulálására törekszenek, amikor fogyasztói döntést hoznak: ez befolyásolja az öltözködésüket, illatszerhasználatukat és az étkezésüket is. A látvány-illat-íz hármasságán belül határozzák meg a saját maguk „dolce vita” életérzését és ezt a „multiszenzoros” trendet követik természetesen a gyártók is. Elsőre meglepőnek tűnik, de ha jobban belegondolunk, teljesen beleillik a fenti képbe, hogy a Gen Z fiatalok körében trendi lett az ízesített ásványvizek fogyasztása.

Már évszázadok óta ismert, hogy a hűs vízbe facsart pár cseppnyi gyümölcslé kiváló frissítő ital. Könnyű elkészíteni, egészséges és remekül hidratál. A fogyasztói társadalmakban sokáig az üditőitalok domináltak, de az egészséges életmód és a természetes élelmiszerek iránti igény növekedésével átalakultak a fogyasztói szokások is. Ennek köszönhetően az üdítők egészséges alternatívájaként az elmúlt években vált egyre népszerűbbé a természetes ízesítésű természetes ásványvíz. Egy amerikai tudományos kutatás szerint a fogyasztók azért kedvelik ezeket az ásványvízeket, mert három hatást ötvöznek: frissítőek, oltják a szomjat, és jó az ízük.

A másik, főleg generációs ok meglepő lehet: a GenZ fiatalok egy része elfordult az alkoholfogyasztástól, és egészséges, ugyanakkor különleges, ízes alternatívákat kerestek. De természetesen a közösségi média is jelentősen befolyásolta a fiatalok választását. A WaterTok-hoz hasonló trendek, az ízesített vizek receptjeivel népszerűvé váló influenszereknek köszönhetően a palackozott ízesített vizek is gyorsan népszerűvé váltak. Főképpen azért, mert utóbbiak fogyasztása biztonságos, a termék garantáltan minőségi, míg az influenszerek által kínált csodareceptekről hamar kiderült, hogy károsak lehetnek az egészségre.

„Az egészségtudatosság, mint lényeges ok mellett azért is népszerűek a természetes ízesítésű ásványvizek, mert a fiatalok szeretik az egzotikus, különleges ízeket és szokatlan ízkombinációkat. Emellett a közösségi médiában terjedő divatok is az ízesített ásványvizek fogyasztására ösztönzik őket, amely a közösségi média kevés pozitív életmódformáló trendje közé tartozik. De, mint mindig, ezeknél az italoknál is a siker legfőbb oka, hogy jó az ízük és egészségesek”

– magyarázza Fábián Noémi, a Szentkirályi Magyarország brand managere.

A „GenZ dolce vita” életmód iránti igényre is reagál a Szentkirályi is azzalhogy két új, igazi nyári ízesítésű ásványvizet is kínál az egészséges életmódra törekvőknek. Az enyhén szénsavas, természetes ásványvíz alapú Egy Csepp Gyümölcs frissítők nem tartalmaznak cukrot, mesterséges édesítőszert vagy tartósítószert. A két új íz, a mangó és a lime-chili az eddigi citrom és erdei gyümölcs variánsok mellett kínál új alternatívát az egészségtudatos, természetes ízekre vágyóknak. A mangó íz 1,5 literes PET palackos, illetve 250 ml-es dobozos formában is elérhető, a lime-chili pedig csak 250 ml-es kiszerelésben kapható.

Kapcsolódó cikkeink