Ez csábítja vásárlásra szeptemberben a magyar vevőket
A napi rutin, egy új ruha vagy egy jó mozi segít leginkább visszatérni a nyárból a mindennapi kerékvágásba – mutat rá az Etele Plaza online kutatása. A magyar vevőket leggyakrabban egy ellenállhatatlan cipő vagy farmer képes rávenni arra, hogy terven felül költsenek.
A nyári szezont követően, elsősorban a boltok által nyújtott kedvezmények és akciók hozzák meg a kedvet a vásárláshoz, valamint a plázázással járó programok, mint a kávézás, mozizás vagy nézelődés. Az Etele Feszt apropóján készített felmérés eredményei szerint a megkérdezettek kétharmada 20.000 és 100.000 forint között költ szeptemberben a szezonváltásra, míg minden ötödik vevő még ennél is többet szán rá. A legnagyobb kiadást az őszi gardróbfrissítés (57%), a szezonális programok díjai (36%) és az iskolakezdéssel (31%) járó költségek jelentik.
A válaszadók közel fele (46%) nagyjából ugyanannyit engedhet meg magának alapvető kiadásokra, például ruhára, élményekre és szépségápolásra, mint tavaly. Harmaduk viszont kevesebből gazdálkodik idén, emiatt tudatosabban is vásárol. Ha mégis becsúszik egy-egy spontán vásárlás, azért leggyakrabban egy ellenállhatatlan cipő (36%), farmer vagy nadrág (21%) a felelős, ezt követik a pulóverek (17%), a táskák (13%) és a kabátok (14%).
„Ősszel leginkább a divatüzleteket, a cipőboltokat, az éttermeket, a mozikat, a szépségápolási, valamint az élelmiszer-üzleteket, a könyvesboltokat és írószereket látogatják a vevők. A felmérés eredményei szerint a nyár elmúltával a plázákat leginkább azért veszik célba a vásárlók, mert mindent egy helyen megtalálnak, mozizhatnak, emellett új üzleteket is felfedeznek, miközben rossz időben is kellemes környezet vár rájuk”
– hangsúlyozta Vámosi Dóra, az Etele Plaza asset managere. A szakember elárulta, hogy a szezonváltásra kifejezetten készülnek a bevásárlóközpontok. Erre példa a szeptember 10–14. között tartó Etele Feszt, ahol az Etele Plaza akár 50 százalékos kedvezményekkel és nyereményjátékokkal igyekszik minél több vásárlót becsábítani az üzletekbe. A pláza egy korábbi, reprezentatív kutatása kimutatta, hogy a magyarok közel fele havonta kuponozik, és sokan 5000 forintnál is többet spórolnak egy-egy akciós bevásárlásnál. Ennek megfelelően az Etele Feszten is az Infobarnál beszerezhető ingyenes kuponfüzettel indulhatnak neki a shoppingolásnak a látogatók, de az Etele App-on keresztül is beválthatják a kedvezményeket.
A vevők többsége (55%) saját bevallása szerint tudatos tervezőnek tartja magát, aki bevásárlólistákat rak össze, és figyeli az akciókat. Minden harmadik (28%) a spontán vásárló típusba tartozik, míg tízből egy minimalistaként csak a legszükségesebb termékeket szerzi be.
Kapcsolódó cikkeink
Egyedülálló program indul a tinédzserek lelki és testi egészségéért a BioTech USA közreműködésével
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >ELTE: a zebrahal és a paradicsomhal együtt segíthet feltárni az agy működését
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Mérgező mikotoxinok lehetnek egyre több élelmiszerben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop: több száz termék ára csökkent, a kormány bővítheti a kört
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Turizmus: enyhén romló konjunktúra, de még mindig a legjobb a gazdasági szektorok között
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Minimálisan erősödött az euróövezet gazdasági aktivitása augusztusban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >