Ez a WUWM

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 07. 23. 09:22

A WUWM (World Union of Wholesale Markets) a világ nagybani piacainak szövetségét jelenti, melyet 1958-ban alapítottak Németországban azzal a céllal, hogy a világ számos piacát veszélyeztető tényezőket a legpontosabb módon ki tudják szűrni, és közös erővel lépjenek fel a piacok (nagybani/fogyasztói piacok) megmentése érdekében.

Alapanyag_WUWM 02_opt

Az 1980-as években ez a szövetség jogi formát öltött, azóta érdekvédelmi szervezetként működik. Továbbra is céljuk a tagjaik közt számon tartott piacok megismerése, tapasztalataik megosztása, a kereskedelmi rendszerben, lakossági fogyasztásban, elosztásban elfoglalt központi szerepüknek hangsúlyozása. WUWM jelenleg világszerte 45 országból közel 200 taggal működik. (www.wuwm.org)

Feladatuk a közös programok támogatása mellett az Európai Unio hatáskörébe tartozó, piacokat érintő szabályozások figyelése, lobbitevékenység. Az 1990-es évektől számos konferenciát rendeznek a világ számos pontján, elősegítve ezzel az egyes piacok közötti információáramlást, eszmecserét. Minden egyes konferenciának meghatározott témája van, melyet a világ különböző pontjain lévő piaci vezetők értékelnek, megvitatnak, tapasztalataikat megosztják.

A „WUWM Retail Section” név alatt a nagybani piacok mintájára épülő, de kiskereskedelmi piacokat tömörítő szekcióját 2008-ban alapították meg a WUWM szervezetén belül. Céljuk a világ híres, hagyományos élelmiszer piacainak összefogása. Technológia, üzemeltetés, környezetvédelem és a szakértelem megosztása a feladat, ezért számos alkalommal teremtenek lehetőséget ezen témakörök széles körben történő ismertetésére.

Kapcsolódó cikkeink