EY: sok teendőjük van a magyar cégeknek a Brexit miatt
A magyar cégeknek rengeteg teendőjük van a Brexit miatt, leginkább a vám és az áfa területén érezteti hatását az Egyesült Királyság Unióból történő kilépése – hívja fel a figyelmet az EY az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményben.
A jelenlegi mintegy 55 millióról akár 255 millióra is emelkedhet majd a vámkezelések száma a Brexit hatására az év végéig tartó átmeneti időszak után egyes számítások szerint. A határ- és vámellenőrzés ideje tehát megnövekszik, és meghosszabbodnak a szállítási idők a nemzetközi kereskedelemben.
Várhatóan emelkedni fognak a készletezési és fuvarozási költségek is – különösen az átmeneti időszak végének közeledtével – és számolni kell majd az Egyesült Királyságból való beszerzések esetén az import áfa-finanszírozással is. Mindezekhez újabb erőforrásokra lesz szükség, különös tekintettel arra, hogy egy teljes, Brexit utáni időszakra történő átállás csak abban az esetben lehet igazán sikeres, ha rendelkezésre állnak olyan szakemberek, akik minden kilépést érintő folyamatot átlátnak és több területet átölelő, gyakorlati tanácsokkal tudják ellátni a cégeket.
A közleményben felidézik, hogy az Egyesült Királyság január 31-én kilépett az EU intézményrendszeréből, és ezzel az év végéig tartó átmeneti időszak vette kezdetét, amely alatt megindulnak a tárgyalások arról, hogyan kapcsolódjon az Egyesült Királyság és az EU gazdasága. Hozzáteszik, hogy bár az optimista álláspont szerint létrejönnek a megfelelő megállapodások, de a hasonló nemzetközi egyezmények letárgyalása általában éveket vesz igénybe. A cégeknek nem érdemes kivárni, meg kell kezdeniük a felkészülést a Brexitre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat…
Tovább olvasom >Indul az Európai Unió Innovációs Alapjának újabb pályázati köre
Novemberben várhatóan több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Emeli dolgozói bérét a Tesco
Minimum bruttó 30 ezer forinttal emeli a Tesco az áruházi…
Tovább olvasom >