EY & Oxford Analytica: így szigorodnak a befektetők elvárásai
Nő a pénz a zöld alapokban, ennek ellenére egyre nehezebbé válhat a tőkebevonás még a környezeti-, társadalmi- és vállalatirányítási (ESG) szempontból felelősen működő cégek számára is – mutat rá az EY és az Oxford Analytica friss elemzése.

Gyakori a greenwashing
A vállalatok világszerte egyre jobban figyelnek arra, hogy fenntarthatóan működjenek. Csak így tudnak megfelelni a környezet védelme és a társadalmi ügyekre érzékeny döntéshozók növekvő elvárásainak. Az EY tanulmánya szerint tízből kilenc intézményi befektető számára a nem pénzügyi teljesítmény kiemelt szerepet játszik a beruházási döntéseiknél. A felelős cégeket finanszírozó ESG pénzügyi alapok ráadásul csak tavaly 53 százalékkal 2700 milliárd dollárra nőttek.
„A forrásra vágyó vállalatok helyzetét nehezíti, hogy a zöld pénzügyi alapok megjelenésének hatására több cég kezdett úgynevezett greenwashingba, vagyis jobbnak tűnteti fel a tevékenységét annál, mint amilyen valójában. Ez negatív hatással van a felelősen működő piaci szereplőkre. Nekik ugyanis egyre nehezebb bizonyítaniuk, hogy megfelelnek a befektetők szigorú elvárásainak”
– hangsúlyozta Lukács Ákos, az EY Fenntarthatósági és Klímaváltozási Szolgáltatások Üzletág vezetője.
A helyzetet tovább bonyolítja, hogy az ESG-riportok nincsenek nemzetközileg egységesítve; vagyis a vállalatok egymástól eltérő értékelési rendszereket használnak a környezetvédelemi, társadalmi és vállalatirányítási kezdeményezéseik bemutatásához. Az EY által megkérdezett pénzügyi vezetők háromnegyede szerint szükség is van egy világszerte megegyező jelentéstételi szabályrendszerre.
Kapcsolódó cikkeink
Élesen eltér a felsővezetők és a felhasználók véleménye a mesterséges intelligencia megbízhatóságáról – nemzetközi felmérés
Élesen eltér a felsővezetők és a felhasználók véleménye a mesterséges…
Tovább olvasom >EY felmérés: stabilitásra fókuszálnak a hazai vállalkozások, miközben már készülnek a növekedésre
A működési stabilitásra koncentrálnak jelenleg a hazai vállalkozások, emellett beruházásokat…
Tovább olvasom >Már a magyar vállalatokat is mesterséges intelligenciával támadják
A vállalatokat célzó digitális támadások egyik legújabb eszközévé vált a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >