EY & Oxford Analytica: így szigorodnak a befektetők elvárásai
Nő a pénz a zöld alapokban, ennek ellenére egyre nehezebbé válhat a tőkebevonás még a környezeti-, társadalmi- és vállalatirányítási (ESG) szempontból felelősen működő cégek számára is – mutat rá az EY és az Oxford Analytica friss elemzése.

Gyakori a greenwashing
A vállalatok világszerte egyre jobban figyelnek arra, hogy fenntarthatóan működjenek. Csak így tudnak megfelelni a környezet védelme és a társadalmi ügyekre érzékeny döntéshozók növekvő elvárásainak. Az EY tanulmánya szerint tízből kilenc intézményi befektető számára a nem pénzügyi teljesítmény kiemelt szerepet játszik a beruházási döntéseiknél. A felelős cégeket finanszírozó ESG pénzügyi alapok ráadásul csak tavaly 53 százalékkal 2700 milliárd dollárra nőttek.
„A forrásra vágyó vállalatok helyzetét nehezíti, hogy a zöld pénzügyi alapok megjelenésének hatására több cég kezdett úgynevezett greenwashingba, vagyis jobbnak tűnteti fel a tevékenységét annál, mint amilyen valójában. Ez negatív hatással van a felelősen működő piaci szereplőkre. Nekik ugyanis egyre nehezebb bizonyítaniuk, hogy megfelelnek a befektetők szigorú elvárásainak”
– hangsúlyozta Lukács Ákos, az EY Fenntarthatósági és Klímaváltozási Szolgáltatások Üzletág vezetője.
A helyzetet tovább bonyolítja, hogy az ESG-riportok nincsenek nemzetközileg egységesítve; vagyis a vállalatok egymástól eltérő értékelési rendszereket használnak a környezetvédelemi, társadalmi és vállalatirányítási kezdeményezéseik bemutatásához. Az EY által megkérdezett pénzügyi vezetők háromnegyede szerint szükség is van egy világszerte megegyező jelentéstételi szabályrendszerre.
Kapcsolódó cikkeink
Tavaszi átalakulás az állami támogatások egy fontos rendszerében: így változhatnak a szabályok
Jelentős változáson mehet keresztül idén tavasszal az egyedi kormánydöntés alapján…
Tovább olvasom >NAV-ellenőrzések 2025: ki kerül a fókuszba?
A bizalmi vagyonkezelők, az élelmiszeripari vállalkozások transzferárazása és a globális…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a gépnek
Az EY, a Microsoft és a TeachAI tanulmánya szerint a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >