EY & Oxford Analytica: így szigorodnak a befektetők elvárásai
Nő a pénz a zöld alapokban, ennek ellenére egyre nehezebbé válhat a tőkebevonás még a környezeti-, társadalmi- és vállalatirányítási (ESG) szempontból felelősen működő cégek számára is – mutat rá az EY és az Oxford Analytica friss elemzése.
A vállalatok világszerte egyre jobban figyelnek arra, hogy fenntarthatóan működjenek. Csak így tudnak megfelelni a környezet védelme és a társadalmi ügyekre érzékeny döntéshozók növekvő elvárásainak. Az EY tanulmánya szerint tízből kilenc intézményi befektető számára a nem pénzügyi teljesítmény kiemelt szerepet játszik a beruházási döntéseiknél. A felelős cégeket finanszírozó ESG pénzügyi alapok ráadásul csak tavaly 53 százalékkal 2700 milliárd dollárra nőttek.
„A forrásra vágyó vállalatok helyzetét nehezíti, hogy a zöld pénzügyi alapok megjelenésének hatására több cég kezdett úgynevezett greenwashingba, vagyis jobbnak tűnteti fel a tevékenységét annál, mint amilyen valójában. Ez negatív hatással van a felelősen működő piaci szereplőkre. Nekik ugyanis egyre nehezebb bizonyítaniuk, hogy megfelelnek a befektetők szigorú elvárásainak”
– hangsúlyozta Lukács Ákos, az EY Fenntarthatósági és Klímaváltozási Szolgáltatások Üzletág vezetője.
A helyzetet tovább bonyolítja, hogy az ESG-riportok nincsenek nemzetközileg egységesítve; vagyis a vállalatok egymástól eltérő értékelési rendszereket használnak a környezetvédelemi, társadalmi és vállalatirányítási kezdeményezéseik bemutatásához. Az EY által megkérdezett pénzügyi vezetők háromnegyede szerint szükség is van egy világszerte megegyező jelentéstételi szabályrendszerre.
Kapcsolódó cikkeink
Ezért választják még sokan a boltokat az online vásárlás helyett
Vásárlás előtt a vevők még mindig szeretik személyesen megvizsgálni a…
Tovább olvasom >Hazánkban megtérülnek a fenntarthatósági beruházások
A vártnál jobban megtérülnek a fenntarthatósági befektetések azoknál a hazai…
Tovább olvasom >Hegedüs Éva az EY Az Év Üzletembere Díj győztese
A Gránit Bank társalapítója és elnök-vezérigazgatója, Hegedüs Éva nyerte el…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >