EY: Már csak pár napig kérelmezhetik a hazai cégek a termékeiket sújtó vámok felfüggesztését
Február végéig kell lépniük azoknak a vállalkozásoknak, amelyek jövő év elejétől vámtehertől mentesen vagy csökkentett vámteherrel szeretnének importálni az Európai Unióban nem elérhető, vagy csak korlátozott mennyiségben beszerezhető árucikkeket. A vámfelfüggesztések és vámkontingensek alkalmazásával ugyanis jelentős megtakarításokat és így versenyelőnyt érhetnek el a hazai társaságok – hívja fel a figyelmet Fülöp Attila az EY partnere.

A vámfelfüggesztés kizárólag olyan termékekre adható ki, amelyekhez hasonlót az EU-ban nem állítanak elő
A speciális vámkedvezmények célja, hogy megerősítsék az uniós gyártók versenyképességét és termelési kapacitását a harmadik országbeli szállítókkal szemben. A kedvezményezett cégek akár általános vámtétel megfizetése nélkül szerezhetnek be az EU-n kívülről nyersanyagokat, félkész termékeket, valamint alkatrészeket is.
A vámfelfüggesztés kizárólag olyan termékekre adható ki, amelyekhez hasonlót az EU-ban nem állítanak elő. Abban az esetben, ha egy adott áru ugyan megvásárolható a közös piacon, de nem fedezi az uniós felhasználók igényeit, akkor arra úgynevezett vámkontingens keretében egy meghatározott mennyiségig élhetnek a fenti lehetőséggel. A 2026. január elsejétől érvényes kedvezményekre vonatkozó kérelmeket legkésőbb 2025. február 28-áig kell benyújtani.
„A vámfelfüggesztés és vámkontingens révén jelentős költségcsökkentés is elérhető, emellett a likviditást is javíthatják, mivel a kedvezmények akár öt éven át érvényesek lehetnek. Az iparági szereplők közül különösen azok a gyártók és ipari vállalatok profitálhatnak, amelyek nagy volumenben dolgoznak import nyersanyagokkal. A sikeres kérelem előfeltétele a részletes és pontos termékleírás, piackutatási igazolások, valamint a hatóságokkal való megfelelő egyeztetés, amelyhez érdemes szakértői segítséget kérni”
— hangsúlyozta dr. Nagy Áron, az EY partnere.
Kapcsolódó cikkeink
EY felmérés: stabilitásra fókuszálnak a hazai vállalkozások, miközben már készülnek a növekedésre
A működési stabilitásra koncentrálnak jelenleg a hazai vállalkozások, emellett beruházásokat…
Tovább olvasom >Már a magyar vállalatokat is mesterséges intelligenciával támadják
A vállalatokat célzó digitális támadások egyik legújabb eszközévé vált a…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >