EY: Már csak pár napig kérelmezhetik a hazai cégek a termékeiket sújtó vámok felfüggesztését
Február végéig kell lépniük azoknak a vállalkozásoknak, amelyek jövő év elejétől vámtehertől mentesen vagy csökkentett vámteherrel szeretnének importálni az Európai Unióban nem elérhető, vagy csak korlátozott mennyiségben beszerezhető árucikkeket. A vámfelfüggesztések és vámkontingensek alkalmazásával ugyanis jelentős megtakarításokat és így versenyelőnyt érhetnek el a hazai társaságok – hívja fel a figyelmet Fülöp Attila az EY partnere.

A vámfelfüggesztés kizárólag olyan termékekre adható ki, amelyekhez hasonlót az EU-ban nem állítanak elő
A speciális vámkedvezmények célja, hogy megerősítsék az uniós gyártók versenyképességét és termelési kapacitását a harmadik országbeli szállítókkal szemben. A kedvezményezett cégek akár általános vámtétel megfizetése nélkül szerezhetnek be az EU-n kívülről nyersanyagokat, félkész termékeket, valamint alkatrészeket is.
A vámfelfüggesztés kizárólag olyan termékekre adható ki, amelyekhez hasonlót az EU-ban nem állítanak elő. Abban az esetben, ha egy adott áru ugyan megvásárolható a közös piacon, de nem fedezi az uniós felhasználók igényeit, akkor arra úgynevezett vámkontingens keretében egy meghatározott mennyiségig élhetnek a fenti lehetőséggel. A 2026. január elsejétől érvényes kedvezményekre vonatkozó kérelmeket legkésőbb 2025. február 28-áig kell benyújtani.
„A vámfelfüggesztés és vámkontingens révén jelentős költségcsökkentés is elérhető, emellett a likviditást is javíthatják, mivel a kedvezmények akár öt éven át érvényesek lehetnek. Az iparági szereplők közül különösen azok a gyártók és ipari vállalatok profitálhatnak, amelyek nagy volumenben dolgoznak import nyersanyagokkal. A sikeres kérelem előfeltétele a részletes és pontos termékleírás, piackutatási igazolások, valamint a hatóságokkal való megfelelő egyeztetés, amelyhez érdemes szakértői segítséget kérni”
— hangsúlyozta dr. Nagy Áron, az EY partnere.
Kapcsolódó cikkeink
Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat…
Tovább olvasom >Indul az Európai Unió Innovációs Alapjának újabb pályázati köre
Novemberben várhatóan több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növényi alapú saját márkát vezetett be a belga Colruyt Group
A belga Colruyt Group új saját márkás almárkát vezet be…
Tovább olvasom >Olcsó, de jó is? Sokan esnek ebbe a hibába használtautó-vásárláskor
Az újautó árak folyamatos növekedése miatt ma egy vadonatúj gépkocsi…
Tovább olvasom >Elhunyt a „Nutella atyja”
97 éves korában, 2025. február 14-én elhunyt Francesco Rivella, a…
Tovább olvasom >