EY: Már a magyar cégeket is mesterséges intelligenciával támadják
Idehaza is a vállalati visszaélések mindennapos eszközévé vált a mesterséges intelligencia (MI) – mutat rá az EY 50 magyar compliance- és biztonsági vezetővel készített kutatása. A szakemberek szerint a korábban bevált biztonsági rutinok már nem elegendők az egyre kifinomultabb módszerekkel szemben. A szervezeteknek is intelligens megoldásokra van szükségük, ha el akarják kerülni, hogy áldozattá váljanak.
A vállalatokat célzó digitális támadások jelentős részében már használnak MI-t a bűnelkövetők az EY felmérésében megkérdezett tízből négy válaszadó szerint, míg a nyilatkozók fele úgy látja, hogy ez a technológia elsősorban az akciók előkészítésében segíti az elkövetőket. A vezetők döntő többségének az a véleménye, hogy az ilyen típusú csalások ellen a cégeknek is alkalmazniuk kell ezt a megoldást, máskülönben nem fogják tudni elkerülni a súlyos anyagi és reputációs károkkal járó adatlopásokat.
„A mesterséges intelligencia új szintet hozott a vállalati visszaélések területén, mivel képes az avatatlan szemnek hitelesnek tűnő, de valójában hamis tartalmakat előállítani, legyen az egy közüzemi számla, pénzügyi felszólítás vagy ügyvédi levél. A szakembereknek a védelem oldalán is fel kell használniuk a technológiát, ha nem akarnak kiszolgáltatottá válni. A megoldás képes nagy mennyiségű adat elemzését automatizálni, így a korábban nem ismert fenyegetések azonosítása egyszerűbbé és gyorsabbá is válik”
– mondta Bácsfalvi András, az EY partnere, a regulatory compliance terület vezetője.
A kutatásban résztvevőknek csupán töredéke nem tapasztalt valamilyen visszaélést a vállalatánál. Akik igen, azoknál a leggyakoribb ezek közül a belső szabályok megsértése (42%), ezt követi a csalás (29%) és az összeférhetetlenség (17%). A legtipikusabb kockázatot a kívülről érkező csalásokban (42%), az adatszivárgásban és az üzleti titok megsértésében (21%) látják.
A megkérdezettek harmada nem érzi elég hatékonynak a cég megóvására kiépített védelmi vonalak működését, vagyis azokat a belső rendszereket, ellenőrzési mechanizmusokat és biztonsági intézkedéseket, amelyek célja többek között a csalások és adatvesztések megelőzése. Mindössze a résztvevők ötöde számolt be arról, hogy a területet megfelelően integrálták a szervezet működési folyamataiba. Minden harmadik válaszadó szerint nincsenek összehangolva a vállalati irányelvek, szabályzatok és eljárásrendek. Negyedük azt tapasztalja, hogy a vezetőség csak formális jelentőséget tulajdonít az online biztonság kérdésének, és a gyakorlatban nem kapnak megfelelő támogatást a felkészülésre.
„A kutatás egyértelműen rámutat arra, hogy a szervezetek jelentős része még mindig nem kezeli stratégiai szinten az online biztonságot. A szabályozási környezet, az informatikai rendszerek és a vállalati kultúra közötti széttartás komoly kockázatot jelent. Ahhoz, hogy a védelmi vonalak valóban hatékonyak legyenek, elengedhetetlen a biztonsági szempontok teljes körű integrálása a napi működésbe – a vezetői szándéktól kezdve az operatív gyakorlatokig. Ebben hatalmas támogatást adhat egy olyan külső tanácsadó, mint az EY, aki üzleti, szabályozási, technológiai, és kibervédelmi oldalról egyaránt képes támogatni az AI bevezetését”
– tette hozzá Bácsfalvi András.
Kapcsolódó cikkeink
Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Új korszak hajnalán: így készülnek a kiadók a „Google Zero” világára
A Google keresőfelületeinek átalakulása, a mesterséges intelligencia térnyerése és a…
Tovább olvasom >Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >„Ez egy politikai termék” – Az árrésstopról és a kiskereskedelem válságáról beszélt az MNKSZ főtitkára
Szakmailag nem indokolható, mégis maradhat – így foglalható össze az…
Tovább olvasom >Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >