EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt, miközben az ingadozó árak már most is a nyereségességük kárára mennek – derül ki az EY friss, 2400 közép- és nagyvállalati döntéshozó részvételével, nyolc országban: Ausztráliában, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Írországban, Kanadában, Malajziában, Németországban és Svédországban készült nemzetközi kutatásából.
Korábban az energia csak egy volt a számos működési költség közül, mára viszont a vállalati növekedés egyik kulcstényezője lett. A társaságok kétharmada attól tart, hogy nem fog hozzájutni a piaci bővüléséhez szükséges, megbízható áramellátáshoz a jövőben, míg 64 százalékuk szerint a növekvő és kiszámíthatatlan energiaárak jelenleg is visszavetik a profitjukat és a versenyképességüket. Ennek megfelelően tízből hét vezető fokozott figyelmet akar fordítani az elektrifikációra, a károsanyag-kibocsátás csökkentésére és a költségek tudatos kezelésére a következő három évben.
“Becslések szerint 2050-re az áram iránti kereslet megduplázódik, ennek háromnegyedét pedig a vállalati szektor generálja majd. Kritikus fontosságú, hogy a cégek hogyan tudják kiszámítható áron optimalizálni beszerzési folyamataikat, és milyen arányban lesznek képesek fenntartható energiaforrásokból fedezni az igényeiket”
– mondta Tarjányi Krisztina, az EY-Parthenon energiaipari vezető szakértője.
A zöldenergia iránti növekvő igény is egyre nagyobb nyomást helyez a piaci szereplőkre. A független és rugalmas működés érdekében saját energiatermelési megoldások és akkumulátoros tárolók kiépítését tervezi a válaszadók 70 százaléka. Bár a környezet védelme kiemelt szempont, a cégek olyan testreszabott megoldásokat keresnek, amelyek egyszerre szolgálják a zöld átmenetet és az üzleti célokat.
„Az energia stratégiai eszközzé vált. Azok a vállalatok, amelyek ennek megfelelően képesek átalakítani a beszerzési- és ellátási láncaikat, hatalmas versenyelőnyre tehetnek szert a piacukon. Ehhez azonban kockázatvállalásra, tapasztalt tanácsadók támogatására, kooperációra és innovációra van szükség a részükről”
– hangsúlyozza Pazsiczky Tamás az EY-Parthenon stratégiai tanácsadás csapatának vezetője.
A megkérdezett társaságok több mint kétharmada rendelkezik már kidolgozott energiastratégiával és többségük jelenleg is olyan partnerségeket épít ki, amelyek elősegítik meglévő kapacitásainak bővítését. A válaszadók 42 százaléka azt is elvárja, hogy energiaszolgáltatója ne csak egyszerűen beszállítóként, hanem tanácsadóként is támogassa üzleti céljai elérésében.
Kapcsolódó cikkeink
Tavaszi adócsomag 2025 – széles körű változások több adónemben
A Nemzetgazdasági Minisztérium benyújtotta az Országgyűlésnek a tavaszi adócsomag tervezetét,…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
2025 májusától az engedélyeztetési, levegővédelmi, zajvédelmi, hulladékgazdálkodási bírságokat szabályozó, valamint…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a magyar M&A-piac
Rekordértéket ért el tavaly a hazai tranzakciós piac – derül…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >