Fel van adva a lecke távmunka tekintetében a cégeknek
Világszerte egyre gyakoribbak és sokrétűbbek a kibertámadások, amelyek felismerésével és kivédésével alig birkóznak meg a cégek – derül ki az EY 1300 kiberbiztonsági vezető részvételével végzett globális felméréséből. A jelenlegi helyzetben az otthoni munkavégzés bevezetése megnövekedett biztonsági kockázatot jelent a vállalatok számára, ha ez nem jár együtt a megfelelő protokollok és védelmi rendszerek kialakításával.
A vállalatok csaknem 60 százalékánál egyre gyakoribbá váltak a súlyos online támadások az elmúlt egy évben – mutat rá az EY nemzetközi kutatása. Tavaly a sikeres csalások közel negyede (23%) szervezett bűnözőkhöz volt köthető, 21 százalékukat aktivista csoportok követték el, 20 százalékukat pedig munkavállalói mulasztás okozta. A megkérdezett társaságok 28 százalékának több mint egy hónapjába került felismerni egy komoly betörését. A szervezetek 39 százaléka pedig valószínűleg nem tudna kiszűrni egy fejlettebb kártevő programot.
„Ahogy az irodai dolgozóknál a következő hetekben egyre általánosabbá válik a távoli munkavégzés, az illetéktelen rendszerbehatolások kockázata exponenciálisan megnő” – hangsúlyozta Zala Mihály, az EY információbiztonsággal foglalkozó vezetője. „A távmunkára való átállás középtávú folyamatát, és az ehhez szükséges munkakultúrát válság idején szinte napok alatt kell megvalósítani a vállalatoknak. A gyors átalakulás során a cégek érthető módon sok esetben nem tudnak elég figyelmet szentelni az állandósult home office teljes körű védelmi feltételeinek biztosítására. A munkavállalók és a szervezet információbiztonsága érdekében ugyanakkor fontos, hogy lehetőségeik szerint minél hamarabb kiépítsék azokat a rendszereket, amelyek megóvják őket a hackerektől”
– tette hozzá.
A kutatás eredményei alapján a vállalatoknak az eddiginél is több fronton kell megóvnia a működését biztosító informatikai rendszereit, ennek ellenére a döntéshozók többsége a szokásos üzletmenethez kötődő védelmi feladatokra készül fel. Annak ellenére, hogy a megkérdezett társaságok döntő többsége (92%) rendelkezik kiberbiztonsági stratégiával, mindössze a vezetők ötöde bízik védelmi rendszereik hatékonyságában.
Kapcsolódó cikkeink
Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek…
Tovább olvasom >Agóra-Vízió: A Magyar Termékek iránt a jövőben sem csökken majd a kereslet
Rendkívül sikeres 10. jubileumi konferenciát tartott a Magyar Termék Nonprofit Kft.…
Tovább olvasom >Kibervédelem: szankcionálhatják a figyelmetlen hazai cégeket
Október 18-án élesedett a NIS2, vagyis a felülvizsgált uniós kibervédelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >