EY: Értékké válik a személyes adat a vásárlók számára
Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21.000 fogyasztó körében végzett nemzetközi felméréséből.
Évről évre egyre népszerűbbé válnak az internetes szolgáltatások, aminek eredményeként a válaszadók közel fele már a digitális technológiák segítségével intézi a napi ügyeit. Minden második (46%) vevő rendelt ételt online az elmúlt három hónapban, ami több mint 10 százalékos növekedést jelent tavaly júniushoz képest. A megkérdezettek többsége (53) már videóhívásokkal is tartja a kapcsolatot a családjával és a barátaival, tízből hatan (62%) pedig streamingszolgáltatáson keresztül hallgatnak zenét.
A vásárlók a digitális megoldások használata során egyre inkább felismerik a személyes adataikban rejlő üzleti értéket, és hajlandók is élni ezzel a lehetőséggel. A kutatásban résztvevők kétharmada (66%) megosztaná magáról ezeket az információkat, ha cserébe kedvezőbb áron kaphat szolgáltatásokat.
„Jelentős fordulat figyelhető meg a vevők tudatosságában. Ma már nem hiszik el, hogy valami ingyen van csak azért, mert nem pénzzel, hanem az adataikkal kell érteni fizetni”
– hangsúlyozta Palincsár László, a EY frissen indított Brand, Customer és Marketing szolgáltatások vezetője.
„Azok a vállalatok, akik ezt időben felismerik, képesek lesznek rá, hogy olyan vásárlói élményt alakítsanak ki, amellyel érezhető versenyelőnyhöz jutnak. A megfelelő adatok birtokában ugyanis a cégek személyreszabott ajánlatokat készíthetnek, így a tömegkommunikációt felválthatja a párbeszéd”
– tette hozzá.
Amellett, hogy a digitális technológia egyre inkább a mindennapi élet részévé válik, az emberek tartanak is annak hatásaitól. A válaszadók többsége aggódik azon, hogy esetleg ellopják és visszaélnek a személyes információival (55%) vagy harmadik félnek értékesítik azokat (53%).
Kapcsolódó cikkeink
Közel százezer forintot költöttünk élelmiszerre az ünnepi időszakban
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >