EY: Értékké válik a személyes adat a vásárlók számára
Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21.000 fogyasztó körében végzett nemzetközi felméréséből.

Van, hogy nem pénzzel, hanem adatokkal fizetünk
Évről évre egyre népszerűbbé válnak az internetes szolgáltatások, aminek eredményeként a válaszadók közel fele már a digitális technológiák segítségével intézi a napi ügyeit. Minden második (46%) vevő rendelt ételt online az elmúlt három hónapban, ami több mint 10 százalékos növekedést jelent tavaly júniushoz képest. A megkérdezettek többsége (53) már videóhívásokkal is tartja a kapcsolatot a családjával és a barátaival, tízből hatan (62%) pedig streamingszolgáltatáson keresztül hallgatnak zenét.
A vásárlók a digitális megoldások használata során egyre inkább felismerik a személyes adataikban rejlő üzleti értéket, és hajlandók is élni ezzel a lehetőséggel. A kutatásban résztvevők kétharmada (66%) megosztaná magáról ezeket az információkat, ha cserébe kedvezőbb áron kaphat szolgáltatásokat.
„Jelentős fordulat figyelhető meg a vevők tudatosságában. Ma már nem hiszik el, hogy valami ingyen van csak azért, mert nem pénzzel, hanem az adataikkal kell érteni fizetni”
– hangsúlyozta Palincsár László, a EY frissen indított Brand, Customer és Marketing szolgáltatások vezetője.
„Azok a vállalatok, akik ezt időben felismerik, képesek lesznek rá, hogy olyan vásárlói élményt alakítsanak ki, amellyel érezhető versenyelőnyhöz jutnak. A megfelelő adatok birtokában ugyanis a cégek személyreszabott ajánlatokat készíthetnek, így a tömegkommunikációt felválthatja a párbeszéd”
– tette hozzá.
Amellett, hogy a digitális technológia egyre inkább a mindennapi élet részévé válik, az emberek tartanak is annak hatásaitól. A válaszadók többsége aggódik azon, hogy esetleg ellopják és visszaélnek a személyes információival (55%) vagy harmadik félnek értékesítik azokat (53%).
Kapcsolódó cikkeink
Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >K&H: sokan még mindig nem néznek körül a kötelezőknél
Bár a középkorú autósok többsége nyitott a legjobb ajánlatok felkutatására,…
Tovább olvasom >Új vásárlói trendek: influenszerekre és a közösségi médiára támaszkodunk
Nemcsak a közösségi platformoknak jut minden eddiginél nagyobb szerep a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >