EY: Egyre több hazai cég használ mesterséges intelligenciát, nő a szakadék a vállalatok között
A hazai vállalatok közel kétharmada már használja vagy gondolkodik a mesterséges intelligencia (MI) bevezetésén, miközben 29 százalékuk érdemben még nem is foglalkozott a területtel – derül ki az EY 53 országban, köztük Magyarországon összesen 5464 munkavállaló és igazgatósági tag bevonásával készült nemzetközi kutatásból.

Egyre többen használnak AI-t
A magyar cégek 20 százaléka már aktívan alkalmaz mesterséges intelligencia eszközöket, 18 százalékuk pedig két éven belül tervezi bevezetni az MI alapú megoldásokat. A technológia népszerűsége ellenére a hazai megkérdezettek közel harmada (29%) még nem foglalkozik aktívan a kérdéssel az EY felmérése szerint.
„A mesterséges intelligencia alkalmazása óriási potenciált jelent a hazai cégek számára. Azok a vállalatok, akik még nem dolgozták ki az MI-stratégiájuk és nem kezdtek bele a megvalósításába, nagyon gyorsan hatalmas lemaradásba kerülhetnek és behozhatatlan versenyhátrányra tesznek szert”
– hangsúlyozta Farkas Ádám, az EY felelős üzleti működéssel kapcsolatos szolgáltatásait vezető partnere. A szakember hozzátette, hogy a bevezetést elkapkodni ennek ellenére sem érdemes, hiszen a megbízható alkalmazás érdekében fontos figyelembe venni az etikai szempontokat, különösen a magánélet védelmét, az adatbiztonságot és a diszkrimináció megelőzését. A fejlesztéseknek ráadásul meg kell felelniük az etikai irányelveknek és a folyamatosan változó jogszabályoknak is.
Az EY kutatása arra is kitért, hogy a megkérdezettek többsége már nekilátott vagy tervezi, hogy ellenőrzi bevezetés előtt a kiválasztott MI-megoldásokat (68%), bevonja a felsővezetőket a folyamatba (66%), útmutatót dolgoz ki az alkalmazottak számára (65%), és felhasználási szabályokat vezet be (65%) az adatvédelmi kockázatok enyhítésére. Az etikus használat irányelveinek meghatározása is elkészült vagy egyeztetés alatt van már a válaszadók közel kétharmadánál (63%).
Az EY saját fejlesztésű, globális mesterséges intelligencia platformmal rendelkezik, amely az elérhető legkorszerűbb technológiát és infrastruktúrát teszi hozzáférhetővé ügyfelei számára.
A kutatásról
A 2024-es EY Global Integrity Report világszerte 53 országban, köztük Magyarországon összesen 5464 munkavállaló és igazgatósági tag megkérdezésével vizsgálta az etikus működés feltételeit.
Kapcsolódó cikkeink
Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >Többet hozhat az AI, mint az ipari forradalom
A mesterséges intelligencia hatása a világgazdaságra a következő évtizedben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >