EY: Egyre több hazai cég használ mesterséges intelligenciát, nő a szakadék a vállalatok között
A hazai vállalatok közel kétharmada már használja vagy gondolkodik a mesterséges intelligencia (MI) bevezetésén, miközben 29 százalékuk érdemben még nem is foglalkozott a területtel – derül ki az EY 53 országban, köztük Magyarországon összesen 5464 munkavállaló és igazgatósági tag bevonásával készült nemzetközi kutatásból.

Egyre többen használnak AI-t
A magyar cégek 20 százaléka már aktívan alkalmaz mesterséges intelligencia eszközöket, 18 százalékuk pedig két éven belül tervezi bevezetni az MI alapú megoldásokat. A technológia népszerűsége ellenére a hazai megkérdezettek közel harmada (29%) még nem foglalkozik aktívan a kérdéssel az EY felmérése szerint.
„A mesterséges intelligencia alkalmazása óriási potenciált jelent a hazai cégek számára. Azok a vállalatok, akik még nem dolgozták ki az MI-stratégiájuk és nem kezdtek bele a megvalósításába, nagyon gyorsan hatalmas lemaradásba kerülhetnek és behozhatatlan versenyhátrányra tesznek szert”
– hangsúlyozta Farkas Ádám, az EY felelős üzleti működéssel kapcsolatos szolgáltatásait vezető partnere. A szakember hozzátette, hogy a bevezetést elkapkodni ennek ellenére sem érdemes, hiszen a megbízható alkalmazás érdekében fontos figyelembe venni az etikai szempontokat, különösen a magánélet védelmét, az adatbiztonságot és a diszkrimináció megelőzését. A fejlesztéseknek ráadásul meg kell felelniük az etikai irányelveknek és a folyamatosan változó jogszabályoknak is.
Az EY kutatása arra is kitért, hogy a megkérdezettek többsége már nekilátott vagy tervezi, hogy ellenőrzi bevezetés előtt a kiválasztott MI-megoldásokat (68%), bevonja a felsővezetőket a folyamatba (66%), útmutatót dolgoz ki az alkalmazottak számára (65%), és felhasználási szabályokat vezet be (65%) az adatvédelmi kockázatok enyhítésére. Az etikus használat irányelveinek meghatározása is elkészült vagy egyeztetés alatt van már a válaszadók közel kétharmadánál (63%).
Az EY saját fejlesztésű, globális mesterséges intelligencia platformmal rendelkezik, amely az elérhető legkorszerűbb technológiát és infrastruktúrát teszi hozzáférhetővé ügyfelei számára.
A kutatásról
A 2024-es EY Global Integrity Report világszerte 53 országban, köztük Magyarországon összesen 5464 munkavállaló és igazgatósági tag megkérdezésével vizsgálta az etikus működés feltételeit.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >AI és SEO: Forradalmi változás küszöbén állnak a kkv-k
A legfrissebb, 2025-ös Previsible AI Traffic Report szerint öt hónap…
Tovább olvasom >Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >