EY: a vállalkozások túlnyomó része fontosnak tartja az etikus működést
A magyar vállalkozások 90 százaléka fontosnak tartja, hogy etikusan működjön, de a vezető beosztásban dolgozók hajlamosabbak áthágni a szabályokat – közölte az EY kedden az MTI-vel.
A nemzetközi tanácsadó cég felmérése szerint a belföldi cégek 78 százaléka figyelembe veszi, hogy meghatározó döntéseik hogyan hatnak a megítélésükre. A felső vezetőknek viszont a 15 százaléka hajlamos lehet a pénzügyi beszámolók „kozmetikázására”, hivatali személy megtévesztésére pedig 18 százalék kapható. Az alkalmazottak körében mindkét arány mindössze 3 százalék – tették hozzá.
A megkérdezettek 30 százaléka jelentett már szabálytalanságot a vezetőségnek, 57 százalék pedig érzékelt nyomásgyakorlást annak érdekében, hogy ne tegyen ilyet. A cégek 55 százaléka ugyanakkor tett valamit azért, hogy szankcionálja az etikátlan viselkedést, 53 százalékuknál etikai kódexet is alkalmaznak.
A közlemény szerint az EY felelős üzleti működéssel foglalkozó területének vezetője nemcsak anyagi okokból tartja fontosnak az etikus vállalati magatartást, hiszen – mint írták – egyetlen szabálytalanság is kedvezőtlenül befolyásolhatja a megítélést. Farkas Ádám ezért rendkívül fontosnak nevezte, hogy mindenütt legyen lehetőség jelezni a vállalati visszaéléseket. Egy jól működő, független rendszer biztonságos a bejelentő számára, és jelentősen csökkenti a korrupciós kockázatokat – tette hozzá. A 2022-es EY Global Integrity Report elkészítéséhez a világ 54 országában 4762 felsővezetőt és munkavállalót kérdeztek meg az etikus működésről. A nemzetközi adatok a társaság honlapján közzétett összefoglalóban olvashatók. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >EY: Világszerte optimisták a vezérigazgatók – indulhat a növekedés
Tavalyhoz képest derűlátóbbak a vezetők a növekedési kilátásokkal kapcsolatban –…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >