EY: a vállalkozások túlnyomó része fontosnak tartja az etikus működést
A magyar vállalkozások 90 százaléka fontosnak tartja, hogy etikusan működjön, de a vezető beosztásban dolgozók hajlamosabbak áthágni a szabályokat – közölte az EY kedden az MTI-vel.

A hazai vállalkozások 9/10-ének fontos szempont az etikus működés
A nemzetközi tanácsadó cég felmérése szerint a belföldi cégek 78 százaléka figyelembe veszi, hogy meghatározó döntéseik hogyan hatnak a megítélésükre. A felső vezetőknek viszont a 15 százaléka hajlamos lehet a pénzügyi beszámolók „kozmetikázására”, hivatali személy megtévesztésére pedig 18 százalék kapható. Az alkalmazottak körében mindkét arány mindössze 3 százalék – tették hozzá.
A megkérdezettek 30 százaléka jelentett már szabálytalanságot a vezetőségnek, 57 százalék pedig érzékelt nyomásgyakorlást annak érdekében, hogy ne tegyen ilyet. A cégek 55 százaléka ugyanakkor tett valamit azért, hogy szankcionálja az etikátlan viselkedést, 53 százalékuknál etikai kódexet is alkalmaznak.
A közlemény szerint az EY felelős üzleti működéssel foglalkozó területének vezetője nemcsak anyagi okokból tartja fontosnak az etikus vállalati magatartást, hiszen – mint írták – egyetlen szabálytalanság is kedvezőtlenül befolyásolhatja a megítélést. Farkas Ádám ezért rendkívül fontosnak nevezte, hogy mindenütt legyen lehetőség jelezni a vállalati visszaéléseket. Egy jól működő, független rendszer biztonságos a bejelentő számára, és jelentősen csökkenti a korrupciós kockázatokat – tette hozzá. A 2022-es EY Global Integrity Report elkészítéséhez a világ 54 országában 4762 felsővezetőt és munkavállalót kérdeztek meg az etikus működésről. A nemzetközi adatok a társaság honlapján közzétett összefoglalóban olvashatók. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Történelmi csúcson a magyar M&A-piac
Rekordértéket ért el tavaly a hazai tranzakciós piac – derül…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gluténmentesen is teljes értékűen
A gluténmentes termékek szegmense ma már a modern, egészségtudatos életmód szerves…
Tovább olvasom >Felpörgetve
Az energiaitalok piaca sikeres évet zárt 2024-ben, miközben egyre szélesebb…
Tovább olvasom >25 üzletet zár be az Alcampo Spanyolországban
Az Auchan spanyol leányvállalata, az Alcampo bejelentette, hogy átszervezési programja…
Tovább olvasom >